Na poziv Autokluba Siget sudjelovali smo na tribini „Biciklistički promet – sigurnost i međusobno uvažavanje“ uz predstavnike Hrvatskoga autokluba, Fakulteta prometnih znanosti, ureda Grada Zagreba i Policijske uprave Zagrebačke na kojoj je Davorin Belamarić pomoću svoje prezentacije objasnio problematiku biciklističkoga prometovanja
Predsjednik AK kluba Siget dr.sc. Damir Škaro potaknut povećanim brojem biciklista na gradskim ulicama želio je javnom tribinom obuhvatiti cijelokupnu problematiku vožnje bicikla kao prometnog sredstva i kako se ona reflektira među ostalim sudionicima prometa pješacima i vozačima. Također je naglasio: “Osim sigurnosnih aspekata tog oblika prijevoza, na ovoj tribini nastojat ćemo obraditi ovu temu i iz ekonomskog, prometnog i ekološkog kuta.“
Udruga Sindikat Biciklista promovira bicikl kao zdravo i društveno odgovorno prijevozno sredstvo i zalaže se da Zagreb iskoristi svoj potencijal za bitno povećanje udjela biciklističkog prometa, što bi se omogućilo uz ulaganje u kvalitetnu prometnu infrastrukturu. Davorin Belamarić je u svojoj prezentaciji kroz ilustrirane primjere pokazao koji su sadašnji problemi Zagrepčana kada prometuju biciklom i što bi zajednica trebala napraviti kako bi potaknula značajnije korištenje bicikla i povećala sigurnost gradskog bicikliranja. Nedovršenost, nepovezanost i nedostatak biciklističkih staza objašnjavaju frustraciju svih građana kada pokušavaju koristiti bicikl, jer se po takvoj infrastrukturi nije moguće kretati biciklom na siguran i smislen način uz istovremeno poštivanje Zakona o sigurnosti u prometu. Nadalje, u Zagrebu je vrlo česta nepropisna i dvosmislena signalizacija koja dodatno ugrožava sigurnost.
Sigurnost biciklista nije samo stvar ponašanja biciklista i policijskih kontrola već i ostalih sudionika u prometu. Sigurnost treba izgrađivati po svim slojevima društva: od zakonodavstva preko prometne infrastrukture, međusobnog uvažavanja, poznavanja prometnih zakona, propisa i prometne kulture.
Ljupko Šimunović sa Fakulteta prometnih znanosti predstavio je idejna riješenja i koncepcije kako povećati sigurnost biciklista na prometnoj infrastrukturi i biciklističkoj opremi, a Darko Brozović iz Hrvatskog autokluba promovirao je „Think bikes“ kampanju osviještavanja vozača automobila u Republici Hrvatskoj korištenjem naljepnica za vanjske retrovizore koje podsjećju vozače motornih vozila na motocikliste i bicikliste koji dolaze iz vozačeva mrtvog kuta. To je kritična skupina biciklista i motocklista koji su najčešće žrtve prometne nesreće u kojima su uključeni vozači osobnih automobila. Više o akciji “Think Bikes” možete saznati na stranicama Hrvatskoga auto kluba ovdje, a promotivni video britanskog automobilističkog udruženja Federation Internationale de l’Automobile koje je nositelj kampanje.možete pogledati ovdje. Tema urbanog biciklizma privlači sve veću pažnju javnosti koja prije nije toliko shvaćala važnost održive mobilnosti za zajednicu. Smatramo da je to dobar put u izgradnji boljega društva i prema razumijevanju i suživotu između biciklista i vozača motornih vozila.
Ubrzo nakon sudjelovanja na tribini AK Siget dobili smo poziv da sudjelujemo na HAK-ovom stručnom skupu o održivoj mobilnosti u okviru Zagrebačkog energetskog tjedna. Urbani biciklizam je neizostavan dio održive urbane mobilnosti u gradovima, o čemu ćemo pričati na Zagrebačkom energetskom tjednu. Stručni skup održava se u prostorijama Hrvatskoga autokluba, a Sindikat Biciklista na skupu će sudjelovati s prezentacijom na temu Bicikl – bitan sastojak održive mobilnosti.