Male komunalne akcije #1 – Donji grad

Tijekom zime obratili smo se u nekoliko Vijeća gradskih četvrti i predali im naše prijedloge za male komunalne akcije kako pojedine kvartove možemo učiniti mirnijim, sigurnijim i ugodnijim za život, gdje treba izgraditi i obnoviti biciklističke staze, te upozoriti na biciklistički promet..

Male komunalne akcije su instrument Vijeća gradskih četvrti i Vijeća mjesnih odbora za realizaciju potreba gradskih četvrti koje nisu obuhvaćene drugim programima Grada Zagreba. Podrazumijevaju gradnju, uređivanje i održavanje manjih objekata komunalne infrastrukture i manjih javnih objekata kojima se poboljšava komunalni standard građana na području gradske četvrti, kao što su zelene površine, parkovi, dječja igrališta, putovi, sporedne ceste, nogostupi, fontane, javni zdenci i javni objekti.

Dali smo si truda, ali vremena je bilo jako malo. Vijeća gradskih četvrti su do kraja prošle godine već postavili svoje prioritete za male komunalne akcije. Ipak, dobili smo podršku dijela vijećnika i nadamo se da će u svoje planove uvrstiti barem neke od prijedloga. U ograničenom vremenu koje smo imali na raspolaganju izradili smo prijedloge za 8 gradskih četvrti: Donji grad, Trnje, Maksimir, Pešćenica – Žitnjak, Trešnjevka – sjever, Trešnjevka – jug, Novi Zagreb – Istok i Stenjevec. Sveukupno smo izradili preko 100 prijedloga koje bi bicikliranje učinilo lakšim i ugodnijim. Reakcije koje smo dobili od gradskih četvrti više su nego pozitivne. Podržali su većinu naših prijedloga i nadamo se da će se podrška pokazati i na terenu i to već u 2014. godini.

U ovom članku objavljujemo prijedloge koje smo izradili za gradsku četvrt Donji grad. Pozivamo vas da nas nadpounite i pošaljete nam svoje prijedloge koje ćemo uvrstiti u naše buduće prijedloge vijećima gradskih četvrti. Bilo da se radi o četvrti u kojoj stanujete ili onuda samo biciklirate, svoje prijedloge pošaljite nam na adresu infra@sindikatbiciklista.hr.



Prijedlog 1: Zone 30
Kako bi osigurali veću sigurnost prometa za sve (vozače, pješake, djecu) i umanjili negativne učinke pretrpanosti automobilima (buka, zagađenje), predlažemo uvođenje Zona 30 km/h na svim manjim prometnicama.




Prijedlog 2: Znak “Biciklisti na cesti”
Na prometnicama na kojima se biciklistički promet odvija na kolniku (što je realnost na većini ulica u centru) želimo potaknuti korištenje prometnog znaka A39 – Biciklisti na cesti. Za Donji Grad znak A39 je osobito primjeren u ulicama gdje nema prostora za odvojene biciklističke staze, a većina biciklističkog prometa se ionako odvija kolnikom (osobito u Zoni 30). To su Masarykova, Teslina, Amruševa, Praška, Gajeva, Preradovićeva, Runjaninova, Marulićeva, Jukićeva, između Martićeve i Heinzelove, prije svih skretanja na prometnicama na zelenom valu gdje se presijeca biciklistička staza ili traka, te na drugim nespomenutim manjim ulicama.




Prijedlog 3: Biciklom preko Savske
Potrebna je intervencija da se riješi poznati problem prijelaza preko Savske ceste na zelenom valu i pravilno poveže “nestajuću” bic. traku sa “skrivenom” stazom na suprotnoj strani Klaićeve uz posebnu signalizaciju za biciklistički promet.




Prijedlog 4: Staza iza Botaničkog vrta
Poveznica između Glavnog kolodvora i Savske vodi Mihanovićevom i Vodnikovom (na nogostupima nema mjesta za bic. staze, na kolniku su tramvaji). Iza Botaničkog vrta predlažemo izgradnju pješačke i biciklističke staze, od Crnatkove do Glavnog kolodvora.




Prijedlog 5: Stalci za bicikle
Postojeće “spirale” i drugi modeli tipa “samo za prednji kotač” na svim lokacijama gdje su postavljeni zamijeniti “klamericama”. Ispred glavne Gradske knjižnice postaviti “klamerice” koristeći uvučeni dio zgrade.




Prijedlog 6: Martićeva – označeni prijelazi
U Martićevoj ulici sukladno Pravilniku označiti prijelaze biciklističkih staza preko kolnika i time i povezati biciklističke staze na SVIM prijelazima preko SVIH križanja (uzduž i preko Martićeve).




Prijedlog 7: Martićeva – rubnjaci
U Martićevoj molimo da se naprave asfaltni pokosi / rampe na prijelazima bic. staze preko ceste ili da se prošire spušteni rubnici kako bi bili od koristi i biciklistima, na primjer ispred kućnog broja 33.




Prijedlog 8: Deželićeva
Za Deželićevu predlažemo izradu tehničke dokumentacije za izgradnju dvosmjerne biciklističke staze između nogostupa i drvoreda na sjevernoj strani ulice (izmještanje sjevernog kosog parkinga “unatrag” zauzimanjem sjeverne od triju prometnih traka).


Previous articleSigurno, odgovorno i solidarno (s) biciklom u prometu
Next articleMeđunarodni turnir u bike polu – Zagreb International 2014