Biciklom na autobus

Uz ozbiljnu količinu medijske pažnje u subotu je projekt “Biciklom na autobus” svečano krenuo  i vrlo konkretno s autobusnog terminala na Britanskom trgu.

Podsjećamo, nakon osnivanja, predstavljanja i prezentiranja “Zagreb Cycle Unita” ovo je prvi njihov znak života vidljiv na na terenu i neposredno koristan biciklistima.

Udruga Sindikat biciklista pohvaljuje:

  • Početak integriranja biciklističkog prometa u javni gradski: ovo će otvoriti dodatne mogućnosti ljudima iz teže pristupačnih gradskih četvrti (uspon, udaljenost, opasna prometnica) da lakše ili uopće koriste bicikl kao gradsko prijevozno sredstvo
  • Realizaciju projekta na način da se angažira domaći proizvođač (radionica ZET-a) i isporuči rješenje koje se pokazalo dobrim
  • Projekt koji je realiziran na vrijeme u skladu s najavama

Smatramo da su se neke stvari mogle napraviti još malo bolje:

  • Obzirom da u Zagrebu bicikl kao gradsko prijevozno sredstvo ni izdaleka nije iskorišten onoliko koliko bi mogao i morao biti, bolji izbor od Sljemenske linije bila bi npr. linija prema V.Gorici ili Zaprešiću, koji do kojih je trenutno teško doći biciklom na učinkovit i siguran način.
  • Kao što su mnogi čitatelji reagirali prilikom najave projekta na našem Facebooku, šteta što je projekt krenuo tek sada na jesen, kad mnogi sugrađani prestaju s korištenjem bicikla.
  • Objašnjenje koje je “Zagreb Cycle Unit” unaprijed dao, da se čekalo na potporu od 10000€ iz “Civitas activity funda” koja je stigla tek sada, dodatno zabrinjava. To pokazuje da je 10000€ vrlo velika stavka u gradskom proračunu za biciklističku infrastrukturu, vrijedna pomicanja dobrih projekata na sljedeću sezonu. Ovo postaje još čudnije, kad se sjetimo da je ovo proljeće upropašteno nekoliko puta više novca ponovnom ugradnjom velikog broja nefunkcionalnih i izuzetno skupih stalaka za bicikle tipa “spirala”.

Nadamo se:

  • da će se prilikom valoriziranja projekta (kojeg provodi PMF Geografski odjel) uzeti u obzir neprikladna sezona početka projekta i mjerodavni zaključci donijeti tek na proljeće
  • da će pilot projekt potvrditi potrebu i da će se ovo rješenje proširiti i na brojne druge gradske i prigradske autobusne linije. Podsjećamo da je slično počeo još jedan biciklistički pilot projekt, “biciklom u garažu” i da nakon probnih mjesec dana nismo ništa čuli o zaključcima i odlukama. Nadamo se da se neće ponoviti i na ovom projektu.

 

Previous articleGrad za aute ili grad za ljude?
Next articleRazvoj cikloturizma u Hrvatskoj