Grad Zagreb ima najskuplji javni prijevoz

Grad Zagreb se već dugo hvali kako ima “najjeftiniji javni prijevoz od svih gradova” što možda i jest istina za pojedinačnu polusatnu kartu (0,53€), no to samo znači da se karta subvencionira onima koji tek povremeno koriste javni prijevoz, kao i turistima i posjetiteljima, a građanima koji redovito koriste usluge ZET-a mjesečni pokaz (48€) naplaćuje se kao 90 pojedinačnih karata, što ga za veliku većinu korisnika čini neisplativim. Za usporedbu, mjesečni pokaz u Beču (33€) osim što je općenito jeftiniji, povoljnijeg je omjera u odnosu na pojedinačne karte te košta kao njih 13 (2,4€).

Subvencije od strane grada moraju se usmjeriti u mjesečne i godišnje karte jer se tako pomaže i potiče građane koji svakodnevno putuju na posao javnim prijevozom, dok pojedinačne karte moraju biti namijenjene tek onima koji povremeno koriste javni prijevoz.

Mjesečne i godišnje karte u odnosu na pojedinačne:

  • olakšavaju kupnju i kontrolu karata, smanjujući mogućnost i potrebu za “švercanjem”,
  • stimuliraju korištenje javnog prijevoza budući da osoba ne gleda svaku vožnju kao novi trošak, već je vožnja unaprijed plaćena,
  • ubrzavaju javni prijevoz rjeđim ometanjem vozača radi prodaje karte.

U nastavku su usporedbe cijena mjesečnih karata za javni gradski prijevoz u gradovima u okruženju (kao i cijeloj Njemačkoj) te mogućnost korištenja prigradske željeznice:

Njemačka – 49 € mjesečno sav lokalni i regionalni javni prijevoz u cijeloj državi (od 1.5.2023.)

Zagreb – 48 € mjesečno – 53 € uz HŽ prigradsku željeznicu

Rijeka – 44 € (do 91€) mjesečno – HŽ prigradska željeznica uključena u cijenu

Ljubljana – 37 (do 63€) mjesečno – SŽ prigradska željeznica uključena u cijenu

Osijek – 36,5 € (do 81€) mjesečno – 53€ (do 66 €) uz HŽ prigradsku željeznicu

Split – 35 € (do 100€) mjesečno – 61€ (do 93 €) uz HŽ prigradsku željeznicu

Beč – 33 € mjesečno – ÖBB prigradska željeznica uključena u cijenu

Bratislava 30 (do 90€) mjesečno  – ZSSK prigradska željeznica uključena u cijenu

Berlin – 29 € mjesečno – DB prigradska željeznica uključena u cijenu

Prag – 23 € mjesečno – PID prigradska željeznica uključena u cijenu

*podebljane cijene odnose se na osnovno urbano područje, dok cijene u zagradama pokrivaju šire regionalne linije udaljenosti do 100km od središta grada

Bečki U-bahn
Previous articleGodišnji izvještaj 2022.
Next articleZašto je Hrvatska znatno iznad prosjeka EU po broju poginulih na cestama?