Na biciklistički promet utječu odredbe koje se protežu kroz najrazličitije propise. Pratimo nacionalne zakone, pravilnike, norme, akcijske planove i strategije, lokalne uredbe, prostorne planove i odluke. Uključujemo se u javne rasprave i savjetovanja, predlažemo izmjene i dopune kako bi iskoristili svaku priliku za postupna poboljšanja stanja na terenu.

[td_text_with_title custom_title=”Generalni urbanistički plan Grada Zagreba” custom_title_link=”https://sindikatbiciklista.hr/sto-radimo/zakoni-strategije-pravilnici/gup-zagreba/”] Sudjelovali smo u javnoj raspravi o izmjenama GUP-a Zagreba u lipnju 2014. godine. Predložili smo niz rješenja kojima bi se osigurala veća kvaliteta biciklističke infrastrukture u gradu i manje rasipao gradski novac na cestovne projekte koji potiču daljnji rast automobilskog prometa u gradu. Predložili smo garaže izvan centra, uvođenje standarda o parkiralištima za bicikle uz javne ustanove kao i niz drugih manjih izmjena ovog važnog dokumenta. [/td_text_with_title][td_text_with_title custom_title=”Zakon o sigurnosti prometa na cestama” custom_title_link=”https://sindikatbiciklista.hr/sto-radimo/zakoni-strategije-pravilnici/izmjene-zakona-o-sigurnosti-prometa-na-cestama/”]Zajedno s Hrvatskim biciklističkim savezom sastavili smo opsežan elaborat u kojem smo analizirali postojeći Zakon i uz detaljne argumente predložili niz izmjena.   Zakon o sigurnosti prometa na cestama[/td_text_with_title][td_text_with_title custom_title=”Nacionalni Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi” custom_title_link=”https://sindikatbiciklista.hr/pravilnik-o-biciklistickoj-infrastrukturi-izgubljeno-u-prijevodu/”]Sudjelovali smo u javnoj raspravi o novom Pravilniku o uvjetima za projektiranje i izgradnju biciklističke infrastrukture na cestama. Predali smo gotovo stotinu primjedbi i prijedloga izmjena i željno iščekujemo njegovu objavu.   Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi[/td_text_with_title][td_text_with_title custom_title=”Nacionalna strategija razvoja prometa 2014.-2030.” custom_title_link=”https://sindikatbiciklista.hr/sto-radimo/zakoni-strategije-pravilnici/nacionalna-strategija-prometnog-razvitka-do-2030/”] Uz konzultacije s biciklističkim organizacijama iz Osijeka (BikeMyDay) i Varaždina sudjelovali smo na javnom savjetovanju o nacionalnoj prometnoj strategiji. U segmentu konkretnih mjera predložili smo i niz zajedničkih prijedloga dopuna, od čega je jedan dio i usvojen. [/td_text_with_title][td_text_with_title custom_title=”Kretanje bicikala u pješačkoj zoni u Zagrebu” custom_title_link=”https://sindikatbiciklista.hr/izmjene-naredbe-o-uredenju-pjesacke-zone-u-sredistu-zagreba/”] Sastavili smo prijedlog izmjena zagrebačkog propisa kojim se zabranjuje kretanje biciklima u pješačkoj zoni u središtu grada. Po našem prijedlogu, bicikli bi se smjeli kretati pod jednakim uvjetima kao sada dostavna vozila, ali uz posebna ograničenja i dužan oprez prema pješacima. [/td_text_with_title][td_text_with_title custom_title=”Sažeta načela i standardi izgradnje biciklističke infrastrukture” custom_title_link=”https://sindikatbiciklista.hr/sto-radimo/zakoni-strategije-pravilnici/nacela-i-standardi-izgradnje-biciklisticke-infrastrukture/”] Sastavili smo smjernice i načela izgradnje biciklističke infrastrukture u gradovima, namijenjene prije svega prometnim službama Grada Zagreba. Čak i u nedostatku nacionalnih propisa, držeći se ovih smjernica može se napraviti puno dobroga, a izbjeći puno nepotrebnih i štetnih poteza u prometnim projektima. [/td_text_with_title]
[td_block6 category_id=”50″ limit=”5″ custom_title=”Vezani članci”]