22. rujna 2015. na međunarodni Dan bez automobila u prostorijama Zelene akcije je održana Radionica teretnih bicikala, organizirana u suradnji s dostavnom tvrtkom iz Budimpešte „Hajtàs Pajtás Bike Courier“ koju su predstavljali Zsolt Kilián i Kürti Gábor Dezső, a pod pokroviteljstvom Europske Unije u sklopu projekta „CycleLogistics“.
Predavanjem Zsolta Killiána u prvom dijelu radionice ukazano je na ekonomske, ekološke i socijalne prednosti korištenja teretnih bicikala. Isto tako, Killián je govorio o načinu implementacije teretnih bicikla u poslovni ili privatni život pojedinca. Teretni bicikl je odlično rješenje gradovima i lokalnim zajednicama za smanjenje gužve na cestama i emitiranje štetnih plinova u zrak. Teretne bicikle mogu koristiti obitelji za prijevoz djece u vrtiće ili škole, za prijevoz namirnica za kućanstvo i slične aktivnosti. Nadalje, teretni bicikli su odlično rješenje za obrtnike koji su mobilni u svom svakodnevnom radu i sa sobom nose određeni teret, kao na primjer električari, vodoinstalateri, vrtlari, kućne pomoćnice, zdrastveni djelatnici i sl. Dostava hrane ili manjih proizvoda može biti olakšana ukoliko se dostavlja teretnim biciklima. Navedeni su mnogi zanimljivi primjeri iz Europe te je prikazana ideja organiziranja i uključivanja korištenja teretnih bicikala u djelatnost pojedinih firmi. Isto tako, Killián je pozvao nadležne u gradskim institucijama na poduzimanje potrebnih mjera kako bi se infrastruktura u gradu prilagodila pješacima i vozačima bicikla, a manje automobilima i kako bi javni prostor bio u službi čovjeka, čemu i služi.
Prezentacija
U drugom dijelu radionice riječ su preuzeli domaći promicatelji i korisnici teretnih bicikala.
Matko Perović je predstavio pilot projekt „PRO-E-BIKE“ Energetskog instituta „Hrvoje Požar“ koji ima za cilj promociju električnih bicikala i skutera za dostavu roba i usluga u gradskim sredinama. Projekt je pod pokroviteljstvom programa „Intelligent Energy Europe”. Glavna ideja je testiranje električnih bicikala i skutera u 25 pilot kompanija (u trajanju 6 do 12 mjeseci) s ciljem povećanja njihovog korištenja i investicija u takva vozila. Perović je prikazao različite primjere, ali jedan koji svakako treba istaknuti je Hrvatska pošta koja je, zadovoljna testiranjem i projektom, naručila 180 novih električnih bicikala.
Prezentacija
Mlada riječka inženjerska ekipa iz „Cargo Bike Croatia“ upoznala nas je s projektom izrade teretnog bicikla. S obzirom da koncept teretnog bicikla nije još istražen u potpunosti, cilj grupe studenata je istražiti i povećati efikasnost ovakvog prijevoza s naglaskom na praktičnoj primjeni u svakodnevnom životu koristeći teoretska znanja koja su usvojili tijekom studija. Konstrukcija teretnog bicikla predstavlja vrlo izazovan konstrukcijski zadatak s obzirom da treba objedinjavati više parametara (čvrstoću, stabilnost, težinu…) te jamčiti sigurnost za vozača i sudionike u prometu. Zbog kompleksnosti projekta u istu su uključeni studenti s dva Sveučilišta te predstavljaju interdisciplinarnu grupu koja objedinjuje konstrukciju, dizajn, mehaniku i elektromehaniku. Studenti su prikazali ideju na koji način žele napraviti bicikl, na koje prepreke su naišli te koji su im daljnji ciljevi.
Prezentacija
Matija Hlebar iz Udruge za održivi razvoj Hrvatske iz Koprivnice nam je približio projekt kojim su teško zapošljive osobe započele sakupljanje papira po kućanstvima u Koprivnici te pomoću teretnih bicikala ga odvoze na reciklažu. Prikazao je na koji način je svojim projektom utjecao na ekologiju i društvo u Koprivnici. Kroz 5 godina rada uspjeli su zaposliti 5 osoba. Projekt traje i dalje te se razvijaju nove ideje, kao na primjer rad s djecom vrtićke dobi te suradnja sa socijalnom zadrugom Humana Nova koja takođe potiče zapošljavanje socijalno isključenih osoba.
Prezentacija
Na radionici su se predstavili Igor Petričević i njegov kolega iz firme Ducati Komponenti iz Ludbrega koji imaju u svojoj proizvodnji električni motor koji se ugrađuje u teretne bicikle po potrebi.
Isto tako, svoju priču na koji način koristi teretni bicikl u svakodnevnici ispričao je i Dubravko Primorac, vlasnik hostela Lobagola B&B.
Nakon predavanja smo organizirali i vožnju teretnim biciklima za sudionike radionice. Razmjena iskustva, nova poznanstva i dan proveden u dobrom društvu, motivirali su nas da nastavimo dalje ka svojim ciljevima te smo dobili poticaj za ostvarivanje nekih novih ideja.
Zahvaljujemo Zelenoj akciji na suradnji te Danskoj Ambasadi koja svojim teretnim biciklom uljepša svaki naš biciklistički događaj.
[flickr_set id=”72157656932627734″ max_num_photos=32]