U ponedjeljak, 31. kolovoza uputili smo upit Ministarstvu unutarnjih poslova i policiji u kojem tražimo ispunjavanje zakonskih odredbi za nadzor i kažnjavanje Grada Zagreba zbog nepropisne biciklističke infrastrukture. Upit smo uputili na adrese ministarstva, ravnateljstva policije i PU Zagrebačke. Odgovor do ove objave još nismo dobili, a upit prenosimo u cijelosti:
———- Forwarded message ———-
From: Infra SindikatBiciklista
Date: 2015-08-31 10:44 GMT+02:00
Subject: Nadzor lokalnih i područnih samouprava
To: pitanja@mup.hr, policija@mup.hr, zagrebacka@policija.hr
Cc: Info SindikatBiciklista
Poštovani,
neuspješno pokušavamo saznati koja služba Vašeg ministarstva prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, članak 5., stavak 12., obavlja poslove nadzora lokalnih i područnih samouprava pri uređenju prometa.
Grad Zagreb velikim dijelom polovično i nepropisno izvodi signalizaciju za biciklistički promet, a pismeno su nam potvrdili, ne rade niti održavanje postojeće signalizacije. Nadalje, suprotno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, pješačke i biciklističke staze ne smatraju dijelom ceste, već komunalnim uređenjem. Zbog svega navedenog na brojnim mjestima signalizacija za biciklistički promet izostaje ili je nepropisno obilježena. Biciklističke staze su nagurane na preuske pločnike, prijelazi biciklisitčke staze preko kolnika ne postoje, a biciklističke staze prolaze i kroz terase kafića.
U Zakonu o sigurnosti prometa na cestama jasno piše:
Članak 5.
(1) Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, u skladu s odredbama ovoga Zakona, uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove, uređuju promet na svom području tako da određuju:
1. ceste s prednošću prolaska,
2. dvosmjerni, odnosno jednosmjerni promet,
3. sustav tehničkog uređenja prometa i upravljanje prometom putem elektroničkih sustava i video nadzora,
4. ograničenja brzine kretanja vozila,
5. promet pješaka, biciklista, vozača mopeda, turističkog vlaka i zaprežnih kola, gonjenje i vođenje stoke,
…
(12) Upravni i inspekcijski nadzor nad jedinicama lokalne samouprave i drugim subjektima kad obavljaju poslove iz ovoga članka obavlja ministarstvo nadležno za unutarnje poslove.
Razgovarali smo sa Službom za sigurnost cestovnog prometa, kao i Upravom za upravne i inspekcijske poslove. Uprava za upravne i inspekcijske poslove nam poručuje da taj nadzor nije dio njihovog rada, a Služba za sigurnost cestovnog prometa prebacuje odgovornost na Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture. U Zakonu o sigurnosti prometa na cestama jasno piše da je za te poslove nadzora nadležno ministarstvo za unutarnje poslove.
Proizlazi da MUP ne obavlja taj posao, zbog čega Grad Zagreb slobodno ignorira Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Zbog nepropisne signalizacije za biciklistički promet evidentirali smo i više prometnih nesreća. Promet pješaka i biciklista, koji slove kao najugroženiji sudionici prometa, neozbiljno se shvaća.
Licemjerno, policija mjesta na kojima signalizacija za biciklistički promet izostaje zbog nemara Grada Zagreba odabire za akcije nadzora biciklista. Kažnjavate bicikliste za propuste Grada Zagreba i upućujete ih da voze kolnikom brzih cesta.
Tražimo nadzor i kažnjavanje Grada Zagreba zbog sigurnosti pješaka i biciklista prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, članak 5., stavak 12., te tražimo obzir PU Zagrebačke prilikom odabira lokacije i razloga kažnjavanja biciklista.
Stojimo Vam na raspolaganju za dodatne informacije i razgovor na ovu temu, te molimo da nam se obrati nadležna osoba u Vašem ministarstvu.
S poštovanjem,
Davor Klarić
Udruga “Sindikat biciklista”
www.sindikatbiciklista.hr