Lokalni izbori – Vinkovci 2017

S područja Vinkovaca nam je odgovorilo dvoje kandidata – Posarić Darko i Bekavac Marija.

Kandidatkinja: MARIJA BEKAVAC
Zamjenik kandidatkinje: DAVOR BENIĆ
Zamjenica kandidatkinje: NATAŠA ČOPČIĆ
SOCIJALDEMOKRATSKA PARTIJA HRVATSKE – SDP

Kandidat: DARKO POSARIĆ
Zamjenik kandidata: MATO PETROVIĆ
Zamjenica kandidata: LIDIJA MARTINKOVIĆ
MOST NEZAVISNIH LISTA – MOST

 

Ponudili su odgovore koji nisu u potpunosti slijedili formu upitnika, stoga odgovore prezentiramo prema osnovnim temama o kojima su kandidati pisali.

 

1. Postoji li u Vinkovcima strategija razvoja biciklističkog prometa?
Planirate li ju razvijati i na koji način planirate osigurati njenu provedbu?
Kojim prilagodbama lokalnih propisa namjeravate poticati razvoj biciklističkog i općenito održivog prometa?
Bekavac: –
Posarić: –
2. Kako osobnim primjerom Vaši kandidati/kinje za pozicije gradonačelnika i dogradonačelnike podržavaju ideju bicikla kao prijevoznog sredstva?
Bekavac: Gradska organizacija SDP-a Vinkovci kroz svoje političke programe i inicijative podržava i sudjeluje u svim oblicima aktivnosti koji se tiču zdravog načina življenja i očuvanja okoliša s naglaskom na biciklizam kao aktivnost koja pozitivno utječe na zdravlje pojedinca, njegovu mobilnost i smanjenje emisije ispušnih plinova. Gotovo cjelokupno rukovodstvo GO SDP-a Vinkovci su pasionirani biciklisti, a da je tome tako prilažemo Vam linkove s naše web stranice na kojim možete vidjeti podatke o organiziranim „biciklijadama“ i promicanju važnosti kretanja i kulturnih vrijednosti Vinkovaca. Moramo napomenuti kako niti jedna druga politička organizacija u Vinkovcima nije niti jednom organizirala išta slično!
Posarić: ne mogu Vam detaljno odgovoriti na postavljena pitanja, ali mogu Vam reći za što se zalažem kao kandidat za gradonačelnika i što će, postanem li gradonačelnik, biti napravljeno.

Najprije o meni: Kao predsjednik Hrvatskoga šumarskog društva ogranka Vinkovci u svome sam mandatu (2010. – 2014.) uveo biciklijade za članove, koje prije toga nikada nisu bile organizirane. Od toga vremena do danas HŠD organizira najčešće tri biciklijade godišnje na koje se odaziva od deset do 25 članova i koje obuhvaćaju krug dužine između 40 i 80 km. Sin mi je trenirao biciklizam u vinkovačkome klubu Sokol Cestorad. Od proljeća do jeseni na posao najčešće idem biciklom, a i osim toga vozim ga na dnevnoj bazi.

3. Kako ćete unaprijediti transparentnost proračunskih prihoda i rashoda vezano za projekte cestovnog prometa i komunalnu infrastrukturu, na način da bude vidljivo ulaganje u svaki vid prometa? Imate li plan troškova per capita po vrsti prometa u koji se ulaže?
Bekavac: Što se tiče vaših konkretnih pitanja o planiranom razvoju biciklističke infrastrukture, na njih Vam ne možemo odgovoriti, jer kada preuzmemo odgovornost upravljanja Vinkovcima, svjesni smo da nas očekuje grad koji je pred financijskim i demografskim kolapsom, gdje niti nama, u ovome trenutku, nisu poznate sve financijske dubioze koje ćemo zateći.
Posarić: –
4. Kakva je sada modalna raspodjela prometa u Vašem gradu?
Koja je vaša ciljana modalna raspodjela do kraja 2021.?
Koji je udio biciklističkog prometa u toj raspodjeli? Kako ćete doći do željene raspodjele?
Bekavac: Dosadašnja briga gradonačelnika Vinkovaca o biciklističkim stazama i ostaloj infrastrukturi – praktično i ne postoji.

Zaljubljenici biciklističkog sporta iz SDP-a i naša ljubav prema toj aktivnosti su jamstvo kako ćemo dati sve od sebe da Vinkovce pretvorim u moderan „biciklistički“ grada na zadovoljstvo svih stanovnika Vinkovaca.

Posarić: Vidio sam što znači dobro napravljena mreža biciklističkih staza (npr. u Berlinu, Dresdenu ili Koprivnici) i koliko je biciklista neprestano u vožnji u tim gradovima. Vinkovci su ravničarski grad relativno male tlocrtne površine i imaju sve preduvjete da većina stanovnika svakodnevno koristi upravo bicikl kao prijevozno sredstvo. Nažalost nije tako, a osnovni razlog je gotovo pa nepostojanje biciklističkih staza, odnosno vrlo slaba funkcionalnost onih staza koje postoje.
5. Nabrojite 5 projekata biciklističke prometne infrastrukture koje ćete implementirati kao prioritetne i rokove njihove provedbe.
Bekavac: –
Posarić: Planiram to promijeniti u četverogodišnjemu mandatu tako što ću dva rubna gradska područja (Novo Selo i Mirkovci) spojiti s centrom biciklističkim stazama. Postojeće staze učinit ću funkcionalnima (ukloniti prepreke s njih, zakrpati rupe, ukloniti uraslu travu, popraviti loša rješenja arhitektonskih spojeva na križanjima prometnica), ali i izgraditi neke kraće dijelove staza u samome gradu koji će povezati veće logične gradske cjeline. To će dovesti do značajnoga povećanja korištenja bicikla kao prijevoznoga sredstva, manjega onečišćenja zraka, manjih prometnih gužvi u gradu i manjih poteškoća s parkiranjem u centru.
6. Kako planirate u svom mandatu razvijati sustav javnih bicikala u Vinkovcima?
Hoće li i na koji način biti integriran s ostalom ponudom javnog prijevoza?
Koliko je stanica potrebno za Vinkovce? Koje područje treba obuhvatiti mrežom stanica? Koliko proračunskih sredstava planirate za to uložiti?
Bekavac: –
Posarić: O sustavu javnih bicikala razmišljao sam prilikom izrade našega programa, ali nisam ga uvrstio. Jednostavno nisam siguran hoće li biti sredstava za to. Postanem li gradonačelnik napravit ćemo takav projekt i tražiti sredstva iz EU fondova, ako ih dobijemo sustav javnih bicikala bit će postavljen. Za Vinkovce treba 9 postaja (sedam u rubnim gradskim dijelovima, jedna u centru i jedna na tržnici).
7. Kakvi su vaši planovi za povezivanje biciklističke infrastrukture Vinkovaca s okolnim naseljima?
Bekavac: –
Posarić: Što se tiče povezivanja Vinkovaca s okolnim naseljima tu je situacija jednostavna, treba ih povezati s Rokovcima, Nuštrom i Cerićem. Općina Andrijaševci već je izgradila biciklističku stazu od Rokovaca prema Vinkovcima do pola puta i samo treba izgraditi dio koji nedostaje. To ću napraviti u četverogodišnjemu mandatu. Također i stazu do Cerića, koja je kratka. Do Nuštra također nije velika udaljenost, ali sumnjam da će biti sredstava i za taj projekt. Ostaje pokušati namaknuti ih preko projekata iz EU fondova.
8. Kako planirate poboljšati sustav sudjelovanja građana i udruga u prostorno-prometnom planiranju i upravljanju prometom?
Bekavac: –
Posarić: Pri izradi planova i određivanju prioriteta grad će konzultirati i Biciklistički klub Sokol Cestorad i biciklističke udruge. Grad će potaknuti održavanje biciklističkih natjecanja u osnovnim školama i završno gradsko natjecanje (i poznavanje propisa i vozačka vještina) s nagrađivanjem najboljih.

 

 

Zahvaljujemo svim kandidatima na dostavljenim odgovorima. Pozivamo i sve ostale kandidate iz svih gradova da nam se jave sa svojim planovima, ali i pitanjima – sada ili bilo kada u budućnosti!

Povratak na pregled ostalih gradova.