Odgovori su nam stigli od troje kandidata: Borisa Miletića, Mauricia Licula, te Mirka Jurkića.
S obzirom da kandidat Miletić nije odgovarao u formi upitnika, njegovi odgovori su prezentirani u obliku kako su nam dostavljeni iza odgovora druga dva kandidata.
Kandidat: MIRKO JURKIĆ
Zamjenik kandidata: PETAR ĆURIĆ
Zamjenica kandidata: IVONA GUDELJ
HRVATSKA DEMOKRATSKA ZAJEDNICA – HDZ
Kandidat: MAURICIO LICUL
Zamjenik kandidata: DANIJEL FERIĆ
Zamjenik kandidata: SILVANO HRELJA
SOCIJALDEMOKRATSKA PARTIJA HRVATSKE – SDP
HRVATSKA STRANKA UMIROVLJENIKA – HSU
HRVATSKA SOCIJALNO – LIBERALNA STRANKA – HSLS
SAMOSTALNA DEMOKRATSKA SRPSKA STRANKA – SDSS
Kandidat: BORIS MILETIĆ
Zamjenik kandidata: ROBERT CVEK
Zamjenica kandidata: ELENA PUH BELCI
ISTARSKI DEMOKRATSKI SABOR – IDS
HRVATSKA NARODNA STRANKA – LIBERALNI DEMOKRATI – HNS
ISTARSKA STRANKA UMIROVLJENIKA – PARTITO ISTRIANO DEI PENSIONATI – ISU – PIP
ZELENI SAVEZ – ZELENI
-
Postoji li u Puli strategija razvoja biciklističkog prometa? Planirate li ju razvijati i na koji način planirate osigurati njenu provedbu? Kojim prilagodbama lokalnih propisa namjeravate poticati razvoj biciklističkog i općenito održivog prometa?
LICUL: uz prometnice će se urediti još biciklističkih i pješačkih staza kako bi povećali sigurnost u prometu i olakšali svakodnevicu zaljubljenicima u biciklizam i pješačenje. Namjeravamo uzeti u obzir sve okolnosti zavisno o kojoj se prometnici radi te sukladno tome pronaći sva moguća riješena za integriranje biciklističkih i/ili pješačkih staza. Ali potencijala ima i u pulskim šumama što također uzimamo u obzir i radimo na strategiji I planu implementacije staza u šume Pule kako bi doživljaj bio potpuniji, a i kako bi zadovoljili razne skupine biciklista.
JURKIĆ: Zahvaljujemo na Vašem dopisu i na upitniku. Šteta što sličan upitnik nismo dobili i od drugih te i za neke od temeljnih i prioritetnih tema za život dostojan čovjeka u Puli. Jer, socijalna politika, zdravstvo, prava Hrvatskih branitelja i članova HVIDRE, dodaci na mirovine, subvencije kod kupnje prvog doma za mlade obitelji, financijske potpore za novorođenčad, nadogradnja prilaza i liftova za osobe s invaliditetom i posebnim potrebama, rješavanje kanalizacije u Starom gradu, jačanje pulskog Sveučilišta i poticanje naobrazbe iz novih tehnologija i inovacija, jače povezivanje akademske zajednice i gospodarstvenika s inovatorima i ulagačima, smanjenje rastrošnosti gradske uprave na reprezentaciju, sufinanciranje lijekova za ‘umirovljenike u iznosu do 100%, ‘Jurkićev doplatak“ na mirovine, besplatni vrtići, besplatni udžbenici u pulskim školama, nulta tolerancija na kriminal i drogu; uvođenje Neighborhood Watch-a gdje građani sami nadgledaju; izgradnja novih, modernijih Domova za naše starije i nemoćne te smanjenje liste čekanja i slične teme – složit ćete se – ipak jesu i moraju biti prioritetni.
Stoga na Vaše pitanje pod rednim brojem 1. odgovaramo ovako – svakako smatramo da je zdrav život najveće bogatstvo i svaki pa i najmanji korak naprijed u tom smjeru od nas će imati podršku! U proširenoj verziji programa Mirka Jurkića za gradonačelnika Pule – Novi ljudi! #NOVAPULA – mi i navodimo potrebu za jasnijom i boljom definicijom biciklističkih staza u Puli te poticanje građana da se na posao voze biciklom umjesto osobnim automobilom. Naprosto, zdravije je za čovjekovo zdravlje, a ne zagađuje zrak i čovjekovu okolinu!
-
Kako osobnim primjerom Vaši kandidati/kinje za pozicije gradonačelnika i dogradonačelnike podržavaju ideju bicikla kao prijevoznog sredstva?
LICUL: I sam kandidat Mauricio Licul se aktivno bavi trčanjem i voženjem bicikle stoga ima vrlo pozitivan stav prema tom vrstu prijevoza. Dapače, zbog posla je boravio i u drugim zemljama i kontinentima gdje je bicikl isključivo sredstvo, pa i u gradovima. Prema ovom prijevoznom sredstvu na dva kotača ima iznimno pozitivan stav, kao i prema stilu života biciklista. Licul tvrdi kako bicikl daje otpuno novu perspektivu i pogled na sve što ga okružuje, pa su samim time i biciklisti ljudi koji su sposobni problemima pristupiti na orginalniji način, s više perspektiva u odnosu na stvarnost.
JURKIĆ: Gradski odbor HDZ-a Pule ponajprije toplo pozdravlja ovu Vašu inicijativu i inicijativu Vaše udruge građana. Prvi korak koji ćemo poduzeti je da ćemo se svi kolektivno uključiti i postati članovi Vaše udruge. Možete li nam molimo dostaviti kontakt osobu za Vaš pulski ogranak?
-
Koliko Pula trenutno izdvaja za biciklističku infrastrukturu? Koliko Vi ciljate ulagati u biciklističku infrastrukturu na godišnjoj razini? Kako ćete unaprijediti transparentnost proračunskih prihoda i rashoda vezano za projekte cestovnog prometa i komunalnu infrastrukturu, na način da bude vidljivo ulaganje u svaki vid prometa? Imate li plan troškova per capita po vrsti prometa u koji se ulaže?
LICUL: Nažalost, tim podacima raspolaže aktualna pulska gradska vlast stoga vam nismo u mogućnosti odgovoriti detaljno na ovo. Ali nam je svakako cilj pronalaziti što više sredstava i mogućnosti za integriranje biciklističkih staza u cestovni promet. Samo, podacima koje tražite, raspolagat ćemo kad preuzmemo vlast u Puli i tada ćemo vas kontaktirati budu li vam i dalje potrebni.
JURKIĆ: Poslati ćemo Vam ove podatke ukoliko preuzmemo mjesto gradonačelnika Pule, znači do kraja lipnja svakako. Unaprijed zahvaljujemo na strpljenju!
-
Kakva je sada modalna raspodjela prometa u Puli? Koja je vaša ciljana modalna raspodjela do kraja 2021.? Koji je udio biciklističkog prometa u toj raspodjeli? Kako ćete doći do željene raspodjele?
LICUL: Odgovor je isti kao i na prethodno pitanje.
JURKIĆ: Molimo, možete li nam pojasniti na što točno mislite kad kažete ‘modalna raspodjela’?
-
Nabrojite 5 projekata biciklističke prometne infrastrukture koje ćete implementirati kao prioritetne i rokove njihove provedbe.
LICUL: Svaka prometnica koja će ići u rekonstrukciju ili ce biti ponovo izgrađena ce svakako biti sagledana i iz perspektive biciklista i pjesaka, smatramo to kao vrlo bitan prometni element i varijablu. Potencijala ima u šumi iznad Lugomare, u Šijanskoj šumi (u dogovoru s nadležnima), na zaobilaznici prema Marsovom polju, na Valdebeku, Verudeli. Primamo i prijedloge sugrađana i pasioniranih biciklista.
JURKIĆ: Moram priznati da u ovom trenutku nemamo pet projekata vezanih za biciklizam. To bi značilo da želimo brendirati Pulu kao ‘grad biciklista’, ali mi najprije želimo osigurati sljedeće:
PULA – GRAD ČIJI GRAĐANI IMAJU NAJVIŠI ŽIVOTNI STANDARD U HRVATSKOJ.
PULA – BR. 1 GRAD-PRIMJER U HRVATSKOJ ZA OSOBE S POSEBNIM TJELESNIM POTREBAMA I INVALIDITETOM (izgradnja prilaza, liftova i veće osvješćivanje građana o toj problematici)
-
Kako planirate u svom mandatu razvijati sustav javnih bicikala? Hoće li i na koji način biti integriran s ostalom ponudom javnog prijevoza? Koliko je stanica potrebno za Pulu? Koje područje treba obuhvatiti mrežom stanica? Koliko proračunskih sredstava planirate za to uložiti?
LICUL: Trenutno u Puli postoji projekt bičikleta. Podaci koje tražite su poznati aktualnoj gradskoj vlasti stoga vam nismo u mogućnosti odgovoriti u cijelosti
JURKIĆ: Sustav javnih bicikala – pod nazivom ‘bičikleta’ – već je implementiran u Puli. Naravno da sve detaljne podatke o tome ima gradska vlast, a ono što mi želimo jest nastaviti razvijati sve dobre pulske projekte, pa tako i projekt odnosno sustav javnih bicikala.
-
Kakvi su vaši planovi za povezivanje biciklističke infrastrukture Pule s okolnim naseljima?
LICUL: Kao što smo i u prijašnjim odgovorima spomenuli, predviđanje biciklističkih staza gdje su one prostorno izvedive su glavna pretpostavka da se i realiziraju. Bez obzira radi li se o gradskim prometnicama ili prometnicama koje povezuju centar grada s okolnim naseljima i predgrađem.
JURKIĆ: Posjetom Vašoj mrežnoj stranici uvidjeli da imate više tisuća članova udruge – stoga predlažemo da zajedno ostvarimo ključne zadaće, pa tako i povezivanje biciklističke infrastrukture Pule s okolnim naseljima! Samo zajedničkom suradnjom temeljenom na kvalitetnim analizama mogu se pravilno razvijati sve dobre i nadasve potrebne inicijative.
-
Kako planirate poboljšati sustav sudjelovanja građana i udruga u prostorno-prometnom planiranju i upravljanju prometom?
LICUL: Kroz javne rasprave i tribine, te Savjetodavni referendum.
JURKIĆ: Za početak, podrškom u otvaranju podružnice udruge „Sindikat biciklista“ za Pulu, na što možete računati.
Odgovori o održivom razvoju i bicikliranju u Puli – Boris Miletić
Grad Pula već duži niz godina strateški razvija biciklistički promet i uspostavlja nove biciklističke rute te obogaćuje postojeće s ciljem što kvalitetnijeg alternativnog načina povezivanja grad i prigradska naselja, odnosno osiguranja pretpostavki kako bi se što je moguće više stimulirala vožnja biciklima i samim time doprinijelo očuvanju okoliša. U prostorne planove se kontinuirano uključuju biciklističke rute koje su podloge za konkretne aktivnosti i planiranje biciklističkih staza. Prilikom realizacije svakog projekata uređenja postojećih i izgradnje novih prometnica uvijek se posebno uređuju biciklističke staze. Osim što se za tu svrhu značajna sredstva izdvajaju iz gradskog proračuna, koristimo sve dostupne načine da sredstva osiguramo i iz drugih izvora (ministarstva, Europskih fondova, Fond za zaštitu okoliša, suradnja s drugim zainteresiranim partnerima).
U Puli je uspostavljen izvrsno prihvaćen sustav pod nazivom Bičikleta. Električne bicikle građani i turisti mogu koristiti na četiri, najfrekventnije lokacije u Gradu, a sam sustav će se i dalje širiti i nadograđivati. Potičemo održivi razvoj uvođenjem alternativnih načina prijevoza podizanjem kvalitete usluge za sve građane, ali i za sve veći broj naših posjetitelja. Tako je u sve autobuse javnog gradskog prijevoza uveden besplatan internet, a u samom centru Pule naparkiralištu podno Arene uspostavljena je prva punionica za električne automobile.
Kod izgradnje novog kružnog toka na ulazu u Pulu (na državnoj cesti D66) izgrađene su biciklističke staze, a na taj projekt nadovezuje se projekt proširenja obilaznice kojim će se također osigurati biciklistička staza. Nadalje, u tijeku je provedba projekta “Pametna ruta 308” kojim će se značajno unaprijediti cikloturistička infrastruktura i Pulu dodatno afirmirati kao kvalitetnu i poželjnu turističku destinaciju. Biciklistička „Pametna ruta 308“ povezuje i umrežuje centar grada sa okolnim izvornim prirodnim očuvanim krajolicima (šumom i obalom) i nadovezat će se na umreženi sustav biciklističkih ruta koji se širi na okolna mjesta koja su također turistički izuzetno atraktivna. Ista će se oplemeniti postavljanjem inovativne opreme, odnosno tri pametne klupe i tri nadstrešnice sa solarnim napajanjem punjača za mobilne uređaje i stanicama za punjenje električnih bicikli koja imaju ugrađen combo priključak s različitim jackovima za razne vrste električnih bicikli te nosačima za bicikle. Pri odabiru lokacija za odmorišta misao vodilja je bila izdvojiti punktove izuzetne prirodne ljepote i velike fluktuacije biciklista te neposredna blizina iznimnog kulturnog sadržaja. Lokacije s pametnim klupama, odnosno eKlupom sa solarnim penelom i punjačem za mobilne uređanje, stalkom za mehaničke bicikle, info panelom (bike karta-naljepnica) te kamenom podlogom planirane su na Valsalinama, Valkanama i Štinjanskoj placi, dok su lokacije s nadstrešnicama planirane na Zlatnim stijenama, Školskom i Stoji. Netom navedene, osim nadstrešnice s fotonaponskim panelima, punjačem, inverterom, gel akumulatorskim baterijama i uključenom elektronikom te klupom bez solarnih panela imat će i solarnu LED rasvjetu, stanicu za punjenje električnih bicikala sa combo priključkom, stalak za mehaničke bicikle, info panel i betonsku podlogu. Specifični ciljevi projekta su unaprjeđenje kvalitete sadržaja turističkog proizvoda ulaganjem u inovativnu infrastrukturu, povezivanje prirodnih i kulturnih resursa u neposredan doživljaj, povećanje zadovoljstva svih posjetitelja.
S Općinom Medulin započeli smo zajednički projekt kako bi se naselje Pješčana uvala spojila sa zaobilaznicom upravo izgradnjom biciklističke staze te će se u narednom periodu projekt zajednički kandidirati na otvorene natječaje.
Nadalje, u Štinjanu su u sklopu EU projekta Adrifort uređena bivša vojna područja između turističkog naselja Puntižela i uvale Monumenti. Očišćeno je 10 kilometara pješačkih putova i staza te je uspostavljena biciklistička ruta 313 Adrifort koja se nadovezuje na postojeću mapu istarskih biciklističkih ruta i povezuje Štinjan s Pulom.
Sve to dokazuju da Grad Pula osim što brine o potrebama svojih građana za alternativnim načinima prijevoza, podržava i brine o ekološkom aspektu razvoja grada te potiče širu javnost na razvijanje i podizanje ekološke svijesti.
Osim toga, Grad Pula i Pulapromet d.o.o. u studenom 2016. godine potpisali su s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) Ugovor o kreditu za nabavu novih ekoloških autobusa javnog gradskog prijevoza na prirodni plin. U sklopu ugovora EBRD podržava projekt bespovratnim sredstvima tehničke pomoći koja će se koristiti za izradu Plana održive urbane mobilnosti Pule čija se realizacija planira u narednim kvartalima. Rezultati izrade dat će smjernice za nove razvojne mogućnosti prometnih rješenja, a koje podrazumijeva i biciklistički promet kao i eventualne prilagodbe prostorno planske dokumentacije. Ovim će se strateškim dokumentom na inovativan i kvalitetan način planirati gradski promet koji na održivi način zadovoljava potrebe građana. Ciljevi takvog planiranja su pristupačnost odredišta i usluga, povećanje sigurnosti u prometu, smanjenje emisija stakleničkih plinova i potrošnje fosilnih goriva, očuvanje i unaprjeđenje privlačnosti gradskih prostora, povećanje kvalitete života, zdraviji okoliš i smanjeni štetni utjecaj na zdravlje građana.
Iz značajnijih projekata koje smo izdvojili jasno se vidi da Grad Pula itekako vodi računa o potrebama biciklista, a što sve doprinosi i cilju smanjena emisije ispušnih plinova, za što se Grad Pula kao supotpisnik Povelje na razini Europske unije do 2020. godine obvezao i činiti.
Zahvaljujemo svim kandidatima na dostavljenim odgovorima. Pozivamo i sve ostale kandidate iz svih gradova da nam se jave sa svojim planovima, ali i pitanjima – sada ili bilo kada u budućnosti!
Povratak na pregled ostalih gradova.