Stjepan Andabak, Vinkovci – Ciklorejting 2025

Stranka/kandidacijska lista:
DOMiNO
 
Grad u kojem se kandidirate:
Vinkovci

Ocjena:

 

Planirate li razvijati strategiju razvoja biciklističkog prometa te na koji način mislite osigurati njenu provedbu?

Planiramo razvoj biciklističkih staza u Vinkovcima jer Vinkovci za bivikliste imaju najgoru infrastrukturu u Hrvatskoj. U planu je izrada glavnog projekta koji bi u jedankoj mjeri povezao sva naselja i kvartove prema centru te međusobno. Također, u sklopu plana, a u suradnji s obližnjim Općinama Jarmina, Ivankovo, Nuštar nužno je usuglasiti rute kako bi i navedena mjesta povezali. Biciklističke staze moraju biti kvalitetno izgrađene te vizualno, a i prema mogućnosti i potrebi fizički zaštičene. Nakon izrade projekta, sukladno mogućnostima nužno je izgraditi navedene staze.
 

Kakva je raspodjela prijevoznih sredstava u postotcima koje stanovnici Vašeg grada koriste za svakodnevno prometovanje (eng. modal split) – osobni automobil/motocikl, vozilo javnog prometa (uključujući željeznicu), bicikl, pješice, te koja je Vaša ciljana raspodjela do kraja 2029. godine?

Trenutno, prema osobnoj procjeni glavno prijevozno sredstvo je automobil i sezonski motocikli u omjeru najmanje 90%, dok biciklisti, roleri, skate, romobil imaju nešto manje od 5%. Željeznica i javni prijevoz su također oko 5%
 

Koje su tri najvažnije prilagodbe lokalnih propisa kojima namjeravate poticati razvoj biciklističkog prometa?

Izrada jasnih biciklističkih staza, edukacija građana o pravilima ponašanja na njima te prema njima. Poticanje projekta MUP besplatne registracije biciklova. Na uzoru Beča, uvođenje prometne signalizacije za bicikliste.
 

Nabrojite do pet projekata biciklističke prometne infrastrukture u Vašem gradu koje ćete implementirati kao prioritetne, navedite rokove njihove provedbe, a po mogućnosti i iznos predviđen za njihovu provedbu.

Izrada glavnog projekta, do kraja tekuće godine kao prioritet br.1. Izgradnja u etapama ovisno o proračunu grada kao drugi prioritet, a optimistično završetak radova do kraja 2027. godine. Edukacija kako građana tako i same vlasti o prednostima i nužnosti biciklističkog prometa i povezanosti.
 

Kakvi su Vaši planovi za povezivanje biciklističke infrastrukture Vašeg Grada s okolnim naseljima?

Kako sam već ranije naveo u dogovoru s obližnjim Općinama te dogovoru rute sva naselja moraju biti povezana inicijalno kroz projekt, a zatim i kroz samu izvedbu do kraja mandata bez isprike.
 

Koliko sredstava iz gradskog proračuna u eurima imate namjeru ulagati u biciklističku infrastrukturu na godišnjoj razini i koliko iznosi postotak tih izdvajanja u okviru cjelokupnog proračuna namijenjenog za prometnu infrastrukturu? Ukoliko imate namjeru povećati ulaganja u biciklističku infrastrukturu u odnosu na dosadašnja ulaganja, molimo Vas navedite o kolikom povećanju se radi.

Obzirom da su dosadašnja ulaganja 0, porast bi bio drastičan. Mobilnost građana i mještana okolnih naselja i općina je jedan od glavnih prioriteta, a ovisno o stanju proračuna jer u Vinkovcima realno stanje nije moguće saznati.
 

Kako ćete unaprijediti transparentnost proračunskih prihoda i rashoda vezano za projekte biciklističkog prometa na način da ona bude vidljiva u odnosu na ulaganja u ostale oblike prometa?

Cijelokupni proračun mora biti 100% transparentan i dostupan u svakom trenutku svim građanima bez iznimke. To je ostvarivo uz aktivno praćenje i planiranje troškova i live ažuriranje svake transakcije putem online portala i aplikacija.
 

Postoji li u Vašem gradu sustav javnih bicikala i koliko ima stanica? Ukoliko sustav ne postoji, imate li ga namjeru razvijati, koliko stanica imate namjeru postaviti u svom mandatu i koliko proračunskih sredstava planirate za to uložiti?

Postoji sustav javnih biciklova, te prema mojim saznanjima ima 4 stanice za javne biciklove.
 

Kako planirate poboljšati sustav sudjelovanja građana i udruga u prostorno-prometnom planiranju i upravljanju prometom?

Tribine, okrugli stolovi, predavanja, škole sigurnosti, skupovi i druženja, biciklijade
 

Kako planirate potaknuti građane na veće korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?

Razvoj biciklističkih staza, jednosmjernih, dvosmjernih, signalizacija, rasvjeta i održavanje.
 

Kako osobnim primjerom podržavate korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?

Vozim Pony star 40 godina koji je u mint stanju. Nažalost kada se vozim ili imam osjećaj da sam na safariju ili strepim za vlastiti život.
Previous articleDenis Vukorepa, Rijeka – Ciklorejting 2025
Next articleKrešimir Ačkar, Velika Gorica – Ciklorejting 2025