Rezultati Sindikalne brojalice svjetala 2024./25.

Sindikat biciklista je uz pomoć volonterki i volontera proveo veliku akciju brojanja biciklističkih svjetala na području Grada Zagreba. Ove smo godine skupili gotovo četveroznamenkasti broj izbrojanih biciklista i biciklistica u preko 30 individualnih akcija brojanja. Sudjelovalo je 11 volonterki i volontera koji su utrošili 12 sati i 31 minutu vremena na 30 različitih lokacija, a dobiven je uzorak od 990 vozača i vozačica bicikala. Kao i prošle godine, posebno su se brojali biciklisti dostavljači.

Velika novost bila je da su gotovo sva brojanja odrađena preko nove web aplikacije (https://sindikatbiciklista.hr/sindikalna-brojalica-svjetala/) koju su izradili članovi Sindikata uz pomoć Hrvatskog autokluba. 

Ukupni rezultati brojanja su sljedeći:

  • 39.6 % svih vozača i vozačica bicikala nije koristilo nikakvu rasvjetu prilikom vožnje (42 % prošle godine)
  • 27.8 % ih je imalo polovičnu rasvjetu (22 % prošle godine)
  • 32.6 % bilo je pravilno osvijetljenih biciklista (36 % prošle godine)

Što se tiče rezultata kod dostavljača, od kojih je 100 % bilo muškoga spola, rezultati su sljedeći:

  • 34.6 % svih dostavljača nije koristilo nikakvu rasvjetu prilikom vožnje (43 % prošle godine)
  • 43.3 % ih je imalo polovičnu rasvjetu (28 % prošle godine)
  • 22.1 % bilo je pravilno osvijetljenih dostavljača (23 % prošle godine)

 

Iako je broj biciklistica na cestama osjetno manji, one su i kao i prošle godine i dalje odgovornije od svojih muških kolega. Veći postotak biciklistica ima oba svjetla ispravna, a mnoge imaju barem jedno svjetlo. Čak 41.1 % biciklistica ima uredna svjetla, dok je taj postotak kod muškaraca samo 30.8 % (ali čak 38 % ukoliko ne brojimo dostavljače). 

Naglašavamo da službena mjerenja ne postoje te da Sindikat samostalno provodi ovo istraživanje od 2015. godine. Zahvaljujemo svima koji su se odazvali i sudjelovali u akciji i pozivamo da nas i dalje podržavate na ovakav način kako bismo zajedno unaprijedili biciklistički promet, pri čemu je sigurnost u vožnji njegov vrlo važan dio.

Vjerujemo da će ovakve aktivnosti potaknuti naše sugrađane da promijene navike i koriste svjetla zbog vlastite sigurnosti, ali i sigurnosti ostalih sudionika u prometu.

Previous articleIna obnovila certifikat “Poslodavac prijatelj bicikliranja”
Next articleKakva je budućnost biciklističkog prometa u Hrvatskoj?