Prijedlozi za projekt “Novelacija prometnog koridora biciklističke infrastrukture koridora Prilaz baruna Filipovića”

U četvrtak 13.10. u 18 h u Slovenskoj 21 (HVIDRA) u organizaciji Vijeća gradske četvrti Črnomerec održat će se prezentacija prometnog rješenja biciklističke staze uzduž Prilaza baruna Filipovića i Ulice grada Mainza.  Projekt “Novelacija prometnog koridora biciklističke infrastrukture koridora Prilaz baruna Filipovića” je dostupan ovdje.

U povodu održavanja predstavljanja, Vijeću gradske četvrti Črnomerec poslali smo prijedloge poboljšanja, a od predsjednika Vijeća gradske četvrti dobili smo odgovor kako će prijedloge uzeti u razmatranje za daljnje planove komunalnih aktivnosti u GČ Črnomerec.

Naše prijedloge prenosimo u cijelosti:

Poštovani vijećnici GČ Črnomerec,

U ime udruge Sindikat biciklista moramo pohvaliti što se napokon počelo razmišljati i o sigurnom kretanju biciklista na ulicama našeg grada. Kontinuitet staze i njena fizička odvojenost od motornog prometa ključni su elementi kako bi se povećao broj biciklista te smanjio broj nepotrebnih putovanja automobilom.

No, kako bi do toga zaista došlo i kako bi nova staza bila kompletna nakon primjene novelacije, imamo nekoliko prijedloga na objavljeni elaborat, a koji nažalost nećemo moći prenijeti na predstavljanju u četvrtak 13.10. s obzirom da ćemo biti na konferenciji CIVINET-a o SUMP-ovima u Sloveniji.

Prijedlozi za kompletniju i kvalitetniju novelaciju:

  1. Ukidanje dva autobusna ugibališta na prilazu Baruna Filipovića. 

Objašnjenje: na mjestima autobusnih ugibališta nastaje usko grlo te se prekida biciklistička staza, a biciklisti su primorani voziti između pješaka koji na stanici čekaju autobus što stvara konfliktne situacije. Nadalje, autobusna ugibališta služe isključivo u korist protoku osobnih automobila, a usporavaju protok vozila javnog gradskog prijevoza koji mora čekati priliku za ponovno uključivanje u promet. Radi se o izuzetno korištenoj liniji 109 te nema razloga da vozači automobila imaju prednost nad korisnicima JGP. Ukidanje ugibališta uobičajena je praksa u EU gradovima, a s obzirom na tri prometne trake, ne bi se ugrozio protok automobila u ulici.

  1. Pomicanje automobilskog parkinga u ul. grada Mainza (između Grahorove i Slovenske) po uzoru na prilaz G. Deželića

Objašnjenje: radi se o segmentu ulice s izrazitom pješačkom aktivnošću zbog mnogih komercijalnih i uslužnih djelatnosti. Takvu živost ulice koja je rijetkost u ovom dijelu grada svakako treba očuvati i poticati, a pomicanje parkirnih mjesta sa sjevernog nogostupa u sjevernu traku po uzoru na nedavnu intervenciju u prilazu G. Deželića (pomicanje vozila do razine sadnica drvoreda) omogućilo bi lakše kretanje i zaustavljanje pješaka na tom nogostupu na kojem se trenutno ljudi jedva mimoilaze.

  1. Kosa parkirna mjesta preoblikovati u uzdužna u segmentu od Slovenske do Reljkovićeve

Objašnjenje: na tome segmentu ulice grada Mainza i trga Francuske republike planira se uspostava biciklističke trake za kontra smjer. Ovako bi provedba nove regulacije bila sigurnija, a otvorila bi se mogućnost i za pomicanje automobilskog parkinga sa sjevernog nogostupa sve do trga F. Tuđmana kao što je predloženo u točki 2. 

Gubitak parkirnih mjesta prebacivanjem i ovog segmenta na uzdužna ne smatramo značajnim s obzirom na blizinu velikog parkinga na trgu F.T. te da sve veliki broj zgrada u okolini su novogradnje koje imaju svoje podzemne garaže.

Predložene promjene navedene u 3 točke su jednostavnenisu financijski zahtjevne te ne bi značajno promijenile tokove automobilskog prometa, a pješacima i biciklistima bi omogućile značajno lakše i ugodnije kretanje.

Nadalje, gledajući promet u cjelini, dovršavaju se radovi na željezničkoj pruzi koja spaja Zapadni kolodvor sa područjem Zaprešića kao i cijelom KZŽ; svi kolodvori i stajališta su obnovljeni, a vlakovi voze brzinama do 120km/h. To napominjemo iz razloga što veliki broj ljudi koji su do sada dolazili automobilima u grad ovom rutom sada imaju kvalitetnu i brzu alternativu.

Molimo Vas da razmotrite naše prijedloge te ih provedete prema vašim mogućnostima. Sigurni smo da će će predložene promjene primarno doprinijeti kvaliteti života i zdravlju stanovnika GČ Črnomerec.

Janko Večerina, dr. med.

Predsjednik udruge

Sindikat biciklista

Ribnjak 3, 10000 Zagreb

janko@sindikatbiciklista.hr

www.sindikatbiciklista.hr

Previous articleŽeljene lokacije za parkiranje bicikala na području Grada Zagreba
Next articleKampanja i kritična masa “(Pr)osvijetli se!”