Ivana Mlinar, Velika Gorica – Ciklorejting 2025

Stranka/kandidacijska lista:
SDP – MOŽEMO! – GLAS – DOSIP
 
Grad u kojem se kandidirate:
Velika Gorica


Ocjena:

 

Planirate li razvijati strategiju razvoja biciklističkog prometa te na koji način mislite osigurati njenu provedbu?

Moj tim i ja planiramo izraditi cjelovitu strategiju s kompletnom biciklističkom mrežom gdje god je ona moguća, poboljšanjem biciklističke infrastrukture koju nužno mora pratiti edukacija građana, a sve s ciljem očuvanja okoliša i samim time poboljšanja kvalitete života Goričana. Jedinice lokalne samouprave imaju mogućnost donijeti programe poticaja za nabavku bicikala i biciklističke opreme, a nisu zanemarivi ni EU fondovi kojima se sufinanciraju mnogi infrastrukturni projekti. Krajnji cilj je što sigurniji, održiviji i zdraviji grad za sve nas. Pritom ne treba zaboraviti niti naše sugrađane s različitim invaliditetom, kojima je nužna prilagodba staza i/ili postavljanje senzora. Naša strategija bit će usklađena s ciljevima održivog razvoja, zaštite okoliša i nadasve promicanjem zdravog načina života, a bicklistička mobilnost upravo je pravi primjer zdravog i ekološki prihvatljivog života i prijevoza. Zaključno, naša Velika Gorica treba što prije donijeti strateški dokument o poticanju i razvoju biciklizma, kao i mjerama za razvoj i promociju cikloturizma.
 

Kakva je raspodjela prijevoznih sredstava u postotcima koje stanovnici Vašeg grada koriste za svakodnevno prometovanje (eng. modal split) – osobni automobil/motocikl, vozilo javnog prometa (uključujući željeznicu), bicikl, pješice, te koja je Vaša ciljana raspodjela do kraja 2029. godine?

Nemam dovoljno podataka za odgovoriti na ovo pitanje, ali ako bih baš morala odgovoriti, možda bi omjer korištenja prijevoznih sredstava kako ste ih u pitanju naveli bio 50%/30%/15%/5%. Moja ciljana raspodjela u četverogodišnjem mandatu bila bi smanjenje korištenja automobila na 30%, povećanje korištenje javnog prijevoza na barem 40%, a sve ostalo bilo bi poticanje biciklizma i pješačenja.
 

Koje su tri najvažnije prilagodbe lokalnih propisa kojima namjeravate poticati razvoj biciklističkog prometa?

Nužno je poticati sve javne službe, posebice komunalne na osiguranje biciklističkih parkirališta i ostale biciklističke infrastrukture gdje god je to moguće, a unaprijed se obvezati planirati i graditi ju u svim novim stambenim naseljima. Ne bi bilo naodmet i neke zone cetnra grada pretvoriti u pješačke i biciklističke zone, kako bi se poticalo što manje korištenja automobila i samim time smanjivale nesnosne gužve po gradu. Bilo bi korisno organizirati edukativne programe i radionice već od vrtićke dobi kako bi se promoviralo biciklizam kao osnovni, odnosno primarni način prijevoza gdje i kad god je to moguće. Svi govore o održivom razvoju, smanjenju emisija, sve debljoj populaciji, ali suočavanje sa mnogim problemima počinje upravo edukacijom, mijenjanjem navika i promicanjem zdravog načina života i kulture bicikliranja.
 

Nabrojite do pet projekata biciklističke prometne infrastrukture u Vašem gradu koje ćete implementirati kao prioritetne, navedite rokove njihove provedbe, a po mogućnosti i iznos predviđen za njihovu provedbu.

Prioritetno je u narednih godinu dana obnoviti postojeće staze, ali i kroz naredne dvije, tri godine širiti biciklističku mrežu. Postoje idealne okolne lokacije koje se mogu povezati s gradom, poput Kobilića i Kravarskog, Male i Velike Bune, šireći time biciklističku mrežu poželjnu za rekreaciju i lokalni turizam. Uz dodatno postavljanje prometne sigurnosne signalizacije, treba povećati i broj biciklističkih parkinga. Poželjno bi bilo imati stanice s javnim biciklima barem na svim ulazima u grad, kao i pored sportskih i školskih objekata, tržnice i turističkih atrakcija.
 

Kakvi su Vaši planovi za povezivanje biciklističke infrastrukture Vašeg Grada s okolnim naseljima?

Smatram nužnim povezati, odnosno ispreplesti cijeli grad biciklističkim stazama, ali i povezati okolna naselja poput Rakarja i Kobilića koji su udaljeni samo par kilometara od centra grada, ali se mi biciklisti moramo voziti po ulici i time dovoditi do opasnih situacija. Čak niti od centra Velike Gorice do i oko našeg jezera Čiče nema duž cijelog puta sigurne biciklističke staze, a uvjeta za njihovu izgradnju ima. Navedeni primjeri pokazuju kako je uz obnovu i izgradnju infrastrukture, itekako potrebno poraditi na sigurnosti biciklista i boljoj signalizaciji, osvjetljenju, strožijim prometnim pravilima. Sve navedeno odnosi se i na relaciju Velika Gorica – Zagreb, koja nije loša, ali je na pojedinim mjestima i prijelazima nedovršena i nesigurna.
 

Koliko sredstava iz gradskog proračuna u eurima imate namjeru ulagati u biciklističku infrastrukturu na godišnjoj razini i koliko iznosi postotak tih izdvajanja u okviru cjelokupnog proračuna namijenjenog za prometnu infrastrukturu? Ukoliko imate namjeru povećati ulaganja u biciklističku infrastrukturu u odnosu na dosadašnja ulaganja, molimo Vas navedite o kolikom povećanju se radi.

Ne usuđujem se paušalno određivati iznose, s obzirom na sve skuplje usluge održavanja postojeće infrastrukture, kao i na izgradnju nove, ali sasvim sigurno bi to bio veći postotak od postojećeg (cca 10%) iz proračuna namijenjenog za prometnu infrastrukturu, jer bi to imalo dugoročni cilj osvijestiti sve generacije o benefitima koje bicikliranje, umjesto vožnje automobila, ima. Spoznala sam to još u mladosti gdje doslovno stanete i divite se ogromnim biciklističkim parkinzima diljem Švedske, gdje bicikliraju i najmlađi i najstariji. Ne bi bilo loše poticati određenim mjerama i poduzetnike da subvencioniraju kupnju bicikala svojim zaposlenicima koji žele dolaziti na posao biciklom.
 

Kako ćete unaprijediti transparentnost proračunskih prihoda i rashoda vezano za projekte biciklističkog prometa na način da ona bude vidljiva u odnosu na ulaganja u ostale oblike prometa?

Transparentnost je za našu koaliciju osnova rada, jer građani imaju pravo znati kako se troši svaki njihov cent. Uvest ćemo trasparentnost cjekupnog proračuna u realnom vremenu, a to uključuje digitalne online platforme, mobilne aplikacije i sudjelovanje naših sugrađana kroz participativno sudjelovanje, kreiranje i kontrolu trošenja novca za svaki segment života i rada nešeg grada. Slijedom toga, uvest ćemo i sustav kontrole i praćenja napretka naših projekata vezanih za sve oblike prometa, uključujući i biciklizam.
 

Postoji li u Vašem gradu sustav javnih bicikala i koliko ima stanica? Ukoliko sustav ne postoji, imate li ga namjeru razvijati, koliko stanica imate namjeru postaviti u svom mandatu i koliko proračunskih sredstava planirate za to uložiti?

Postoji, koliko je meni poznato 5 stanica, ali sasvim sigurno nedovoljno i planiram taj sustav znatnije razviti. Uputno bi bilo imati stanicu s određenim brojem bicikala na svakom ulazu u naš grad, kao i autobusnom i željezničkom kolodvoru kao kombinacijom bicikla i javnog prijevoza, što omogućava kombiniranje i prilagođavanje potrebama ljudi, posebice mladih.
 

Kako planirate poboljšati sustav sudjelovanja građana i udruga u prostorno-prometnom planiranju i upravljanju prometom?

Potrebna je kontinuirana kampanja i edukacija stanovništva i to od najranije dobi o svim mogućim prednostima biciklizma pa slijedom toga planiram osnovati inačicu vašeg Sindikata biciklista, koja će biti zadužena za provedbu nadzora strategije. Korisna bi bila i platforma za redovno anketiranje i sudjelovanje građana u prostornom planiranju, ali i planiranju razvoja prometne i biciklističke infrastrukture.
 

Kako planirate potaknuti građane na veće korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?

Svojim primjerom i konstantnim sugestijama pokazujem ljudima da se bez auta, posebice u gradu, itekako može dobro živjeti, čak i znatno brže obaviti masu stvari. Traženje parkinga postala je velika muka, a bicikl nam omogućava da ga ostavimo na samom ulazu u svaku javnu instituciju, dućan, školu, restoran, kafić. Poželjno je, uz sam razvoj biciklističke infrastrukture, organizirati što više biciklijada i turističkih ruta kroz našu prekrasnu prirodu i samim time promovirati naš cikloturizam, što će sasvim sigruno biti dobra motivacija pojedincima i obiteljima da se uključe što više u tu vrstu zabave, ali prije svega rekreacije. Također se osobno priključujem svim biciklijadama koje mi obveze dopuštaju.
 

Kako osobnim primjerom podržavate korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?

Svaki dan vozim bicikl, on je moja velika ljubav, način života i moj osjećaj slobode.
Previous articleCiklorejting 2025 – Rezime i analiza
Next articleDubravka Novak, Varaždin – Ciklorejting 2025