Andreja Parlaj, Varaždin – Ciklorejting 2025

Stranka/kandidacijska lista:
HNS-HSU-NezVisni
 
Grad u kojem se kandidirate:
Varaždin

Ocjena:

 

Planirate li razvijati strategiju razvoja biciklističkog prometa te na koji način mislite osigurati njenu provedbu?

U sklopu mog programa jasno ističem kako je Varaždin uvijek bio grad bicikala te kolika je važnost razvoja biciklističkog prometa kao jednog od ključnih elemenata održive gradske mobilnosti u Varaždinu. Biciklizam ne smije biti samo sport ili rekreacija, već svakodnevni izbor naših građana. Planirana je i izrada detaljne strategije razvoja biciklističkog prometa u suradnji sa stručnjacima, građanima i biciklističkim udrugama. Prioritet će biti proširenje postojeće mreže biciklističkih staza, njihovo sustavno povezivanje te, s obzirom na događanja u našem gradu, izgradnja sigurnih parkirališta za bicikle. Provedbu strategije osigurat ćemo kroz jasnu dinamiku ulaganja u prometnu infrastrukturu iz gradskog proračuna, korištenje fondova Europske unije namijenjenih održivoj mobilnosti te aktivnim praćenjem realizacije projekata. Važno mi je da Varaždin ponovo bude grad u kojem je bicikl najbolji i najbrži način za svakodnevno kretanje.
 

Kakva je raspodjela prijevoznih sredstava u postotcima koje stanovnici Vašeg grada koriste za svakodnevno prometovanje (eng. modal split) – osobni automobil/motocikl, vozilo javnog prometa (uključujući željeznicu), bicikl, pješice, te koja je Vaša ciljana raspodjela do kraja 2029. godine?

Nemam točne podatke o postocima, ali koliko mogu vidjeti po gužvama u vremenu odlaska na i s posla, dominira osobni automobil, javni prijevoz (buseki), bicikli i pješice su manje zastupljeni. Plan je zajedno sa županijom uvoditi integrirani prijevoz te, kroz mjere poboljšanja javnog prijevoza, razvoja biciklističke infrastrukture i unaprjeđenja pješačke infrastrukture, promijeniti raspodjelu tako da idobni automobili padnu na prihvatljivih 40%.
 

Koje su tri najvažnije prilagodbe lokalnih propisa kojima namjeravate poticati razvoj biciklističkog prometa?

Tri najvažnije prilagodbe lokalnih propisa kojima ćemo u Varaždinu poticati razvoj biciklističkog prometa su: 1. Obavezno planiranje biciklističke infrastrukture u svaki novi projekt prometnica ili rekonstrukciju postojećih prometnih površina. 2. Izgradnja biciklističkih parkirališta u poslovnim zonama i poticanje sustava bike-sharinga. 3. Jasno označavanje biciklističkih staza i koridora
 

Nabrojite do pet projekata biciklističke prometne infrastrukture u Vašem gradu koje ćete implementirati kao prioritetne, navedite rokove njihove provedbe, a po mogućnosti i iznos predviđen za njihovu provedbu.

U našem programu imamo tri planirana projekta: 1. Izgradnja novih parkirališta za bicikle s videonadzorom blizu centra grada i na ključnim lokacijama, zajedno sa stanicom za popravak bicikala i mogućnošću punjenja električnih bicikala Rok provedbe: 2025. – 2027. Predviđeni iznos: oko 300.000 eura (gradski proračun + EU fondovi) 2. Proširenje i povezivanje biciklističke infrastrukture do i u novoj poslovnoj zoni Brezje Rok provedbe: 2026. Predviđeni iznos: pričekat ćemo izradu prometne studije i idejnog projekta 3. Projekt „Siguran bicikl do škole” – sigurne biciklističke staze za učenike prema svim osnovnim i srednjim školama u Varaždinu Rok provedbe: 2026. – 2027. Predviđeni iznos: pričekat ćemo prometnu studiju i izradu idejnog projekta
 

Kakvi su Vaši planovi za povezivanje biciklističke infrastrukture Vašeg Grada s okolnim naseljima?

S obzirom na probleme s imovinsko-pravnim odnosima, napravit ćemo studije za proširenje prometnica za biciklističke staze. Također radit ćemo na izgradnji regionalnih biciklističkih ruta u suradnji sa županijom i okolnim općinama. Na kraju, a vezano je uz projekt biciklističkih parkirališta koje smo ranije spomenuli, radi ćemo na integraciji javnog prijevoza do biciklističkih parkirališta, kako bi građanih okolinih mjeta mogli doći u grad javnim, ekoloski prihvatljivim prijevozom, a dalje koristiti bicikl za prijevoz.
 

Koliko sredstava iz gradskog proračuna u eurima imate namjeru ulagati u biciklističku infrastrukturu na godišnjoj razini i koliko iznosi postotak tih izdvajanja u okviru cjelokupnog proračuna namijenjenog za prometnu infrastrukturu? Ukoliko imate namjeru povećati ulaganja u biciklističku infrastrukturu u odnosu na dosadašnja ulaganja, molimo Vas navedite o kolikom povećanju se radi.

Ne bismo željeli unaprijed izlaziti s nekim brojkama, jer želja nam je odgovorno, učinkovito i ponajprije transparentno upravljati gradskim proračunom.
 

Kako ćete unaprijediti transparentnost proračunskih prihoda i rashoda vezano za projekte biciklističkog prometa na način da ona bude vidljiva u odnosu na ulaganja u ostale oblike prometa?

U Varaždinu postoji online platforma Transparentni Varaždin, koju ćemo još poboljšati i modernizirati, a planuramo i minimalno dva puta godišnje izvještavati o svim pokrenutim projektima i ulaganjima. Isto tako, planiramo organizirati i tematske radionice i javne tribine, gdje bi građani imali priliku predložiti svoje potrebe i projekte, ali i dobiti informaciju o realizaciji.
 

Postoji li u Vašem gradu sustav javnih bicikala i koliko ima stanica? Ukoliko sustav ne postoji, imate li ga namjeru razvijati, koliko stanica imate namjeru postaviti u svom mandatu i koliko proračunskih sredstava planirate za to uložiti?

Za takav sustav trebat ćemo provesti studiju i pričekati idejno rješenje.
 

Kako planirate poboljšati sustav sudjelovanja građana i udruga u prostorno-prometnom planiranju i upravljanju prometom?

Prije smo spomenuli kako planiramo organizirati i tematske radionice i javne tribine, gdje bi građani imali priliku predložiti svoje potrebe i projekte, ali i dobiti informaciju o realizaciji. Isto tako planiramo otvoriti suradnju i s građanskim udrugama.
 

Kako planirate potaknuti građane na veće korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?

Kako bi bicikl postao logičan i atraktivan izbor za svakodnevni prijevoz građana Varaždina, planiramo pokrenuti nekoliko mjera, kao što su nastavak financijski poticajaja i subvencija za kupnju bicikala i biciklističke opreme, uključujući i električne bicikle, pokretanje informativnih kampanja o prednostima vožnje bicikla. Naravno tu je i poboljšanje biciklističke infrastrukture i povećanje sigurnosti samih biciklista. Cilj mi je da bicikl u Varaždinu ponovo postane pravilo, posebno za kraće rute koje dominiraju gradom.
 

Kako osobnim primjerom podržavate korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?

Nažalost, ne koristim bicikl onoliko koliko bih htjela i koliko sam ga ranije koristila. Dok su djeca bila manja, svakodnevni ritam i obveze često nisu ostavljale dovoljno prostora za bicikliranje. No sada, kad je moje najmlađe dijete već malo veće, ozbiljno planiram kupnju bicikla i to ne samo za odlazak na posao, već i za obiteljska druženja, vikend vožnje i provođenje kvalitetnog vremena s obitelji. Vjerujem da upravo kroz osobnu promjenu i male korake možemo mijenjati navike, kako svoje, tako i onih oko nas. Zato ću i kao gradonačelnica biti podrška svima koji žele živjeti zdravije i kretati se održivije.
Previous articleKrešimir Ačkar, Velika Gorica – Ciklorejting 2025
Next articlePavle Kalinić, Zagreb – Ciklorejting 2025