Vjeran Marijašević, Osijek – Ciklorejting 2025

Stranka/kandidacijska lista:
SDP – Možemo!
 
Grad u kojem se kandidirate:
Osijek
 

Ocjena:

 

Planirate li razvijati strategiju razvoja biciklističkog prometa te na koji način mislite osigurati njenu provedbu?

S obzirom da je Osijek grad bicikala te da su građani Osijeka u vrlo velikom broju orijentirani ovoj vrsti prijevoza i rekreacije, smatram da je potrebno napraviti detaljnu analizu postojećeg stanja biciklističke infrastrukture i kreirati novu strategiju razvoja iste. Razvoj ove strategije mora uključivati prije svega struku i građane koji će i koristiti biciklističke staze. Uz to planiram koristiti sva dostupna sredstva s državne i europske razine, povezivati biciklističke sadržaje s okolnim općinama i gradovima te osigurati sredstva iz gradskog proračuna za ovu namijenu.
 

Kakva je raspodjela prijevoznih sredstava u postotcima koje stanovnici Vašeg grada koriste za svakodnevno prometovanje (eng. modal split) – osobni automobil/motocikl, vozilo javnog prometa (uključujući željeznicu), bicikl, pješice, te koja je Vaša ciljana raspodjela do kraja 2029. godine?

U ovom trenutku nemam dostupne provjerene statističke podatke oko udjela određene vrste prijevoznih sredstava za područje Grada Osijeka. Moja želja je povećati korištenje ekološki prihvatljivih prometnih sredstava iz nekoliko razloga; smanjenje zagađenja zraka zbog ispušnih plinova, smanjenje gužvi na prometnicama, poticanje zdravog načina života te proširenjem pješačkih i biciklističkih zona u gradu. Cilj mi je potaknuti građane da promijene način razmišljanja i promišljanja oko prometa u Osijeku čime bismo se približili gradovima uzorima koji su već implementirali slična rješenja.
 

Koje su tri najvažnije prilagodbe lokalnih propisa kojima namjeravate poticati razvoj biciklističkog prometa?

Naša je težnja provođenje i poštivanje Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi u suradnji s građanima, policijom, biciklističkim udrugama, i nadležnim tijelima Gradske uprave. U ovom kontekstu Grad može težiti proširenju pješačkih i biciklističkih zona što je i dio naše strategije transformacije prometa u Osijeku.
 

Nabrojite do pet projekata biciklističke prometne infrastrukture u Vašem gradu koje ćete implementirati kao prioritetne, navedite rokove njihove provedbe, a po mogućnosti i iznos predviđen za njihovu provedbu.

Izgradnja biciklističkih staza do prigradskih naselja (Josipovac, Nemetin, Klisa…), izgradnja novih biciklističko-pješačkih staza prilikom rekonstrukcija pojedinih ulica na prostoru samog Osijeka, povećanje razine osvjetljenosti postojećih i novih biciklističkih staza, rekonstrukcija biciklističke staze u Strossmayerovoj ulici, otvaranje poligona namijenjenog djeci na kojemu će moći učiti prometne propise. Planirani rokovi za navedeno su u iduće četiri godine, a iznos je neodgovorno komunicirati u ovom trenutku s obzirom na nepredvidive promjene na građevinskom tržištu i inflaciju.
 

Kakvi su Vaši planovi za povezivanje biciklističke infrastrukture Vašeg Grada s okolnim naseljima?

Naša težnja je da u skladu s raspoloživim dijelom gradskog proračuna i dostupnih sredstava iz vanjskih izvora u svakoj godini mandata povežemo jedno prigradsko naselje s Osijekom.
 

Koliko sredstava iz gradskog proračuna u eurima imate namjeru ulagati u biciklističku infrastrukturu na godišnjoj razini i koliko iznosi postotak tih izdvajanja u okviru cjelokupnog proračuna namijenjenog za prometnu infrastrukturu? Ukoliko imate namjeru povećati ulaganja u biciklističku infrastrukturu u odnosu na dosadašnja ulaganja, molimo Vas navedite o kolikom povećanju se radi.

S obzirom da se svake godine zbog inflacije povećava iznos proračuna neodgovorno je govoriti o točnom iznosu. Moja je namjera da se dosadašnja izdvajanja za ovu namjenu na godišnjoj razini povećaju za najmanje 50%.
 

Kako ćete unaprijediti transparentnost proračunskih prihoda i rashoda vezano za projekte biciklističkog prometa na način da ona bude vidljiva u odnosu na ulaganja u ostale oblike prometa?

Svi troškovi i računi Grada biti će dostupni javnosti na web stranicama grada.
 

Postoji li u Vašem gradu sustav javnih bicikala i koliko ima stanica? Ukoliko sustav ne postoji, imate li ga namjeru razvijati, koliko stanica imate namjeru postaviti u svom mandatu i koliko proračunskih sredstava planirate za to uložiti?

U Osijeku postoji sustav javnih bicikala i stanica. U Osijeku postoji 25 stanica i oko 150 javnih bicikala što smatram da je nedovoljan broj s obzirom na ambiciju prometnog razvoja grada koju sam naveo u jednom od prvih odgovora. Želim postići broj od barem 300 javnih bicikala i izgraditi 10 dodatnih stanica.
 

Kako planirate poboljšati sustav sudjelovanja građana i udruga u prostorno-prometnom planiranju i upravljanju prometom?

Planiram održavati redovne polugodišnje sastanke s biciklističkim udrugama na području grada te dodatne savjetodavne sastanke prilikom planiranja i projektiranja biciklističke infrastrukture. Smatram da je, uz prometnu struku, najvažnije čuti glas građana koji će ove staze i koristiti. Osim toga, otvoreno ću pozvati građane da sudjeluju u javnim raspravama na ovu temu.
 

Kako planirate potaknuti građane na veće korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?

Jačom implementacijom građanskog odgoja i tehničke kulture u osnovnim školama, otvaranjem poligona za djecu na kojemu će učiti osnove prometnih propisa, ponovnom organizacijom festivala bicikla po uzoru na nekadašnji BikeOS, dostupnijom biciklističkom infrastrukturom (javni bicikli, stanice i sl.), uvođenjem sustava nagrađivanja djelatnika u gradskoj upravi i gradskim poduzećima za dolazak biciklima na posao.
 

Kako osobnim primjerom podržavate korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?

Bicikl koristim svakodnevno kada to dopuštaju vremenski uvjeti i osobno smatram ovaj način prijevoza ugodnim, zdravim i korisnim za okoliš i samoga sebe.
Previous articlePavle Kalinić, Zagreb – Ciklorejting 2025
Next articleNada Finderle, Velika Gorica – Ciklorejting 2025