Ocjena: CikloHIT
Planirate li razvijati strategiju razvoja biciklističkog prometa te na koji način mislite osigurati njenu provedbu?
Grad je i u Strategiji razvoja urbanog područja (SRUP) prepoznao važnost razvoja biciklističkog prometa kao jednog od ključnih prioriteta. Projekt širenja sustava javnih bicikala uvršten je među strateške gradske projekte i financirat će se sredstvima iz ITU mehanizma.
Do 2030. godine planiramo izgradnju više od 80 kilometara novih biciklističkih staza, s naglaskom na povezivanje stambenih naselja, obrazovnih institucija i poslovnih zona. Sve nove i rekonstruirane prometnice imat će obavezne biciklističke koridore kao standard. Infrastruktura će biti jasno označena, usklađena s nacionalnim pravilnicima i povezana s javnim prijevozom kroz sustave Park&Bike i Bike&Ride.
Vizija nam je grad u kojem bicikl nije alternativa, nego prirodan, poželjan i svakodnevan način kretanja.
Kakva je raspodjela prijevoznih sredstava u postotcima koje stanovnici Vašeg grada koriste za svakodnevno prometovanje (eng. modal split) – osobni automobil/motocikl, vozilo javnog prometa (uključujući željeznicu), bicikl, pješice, te koja je Vaša ciljana raspodjela do kraja 2029. godine?
Cilj nam je do 2030. godine povećati udio biciklista na 15 %, što znači više nego udvostručiti broj aktivnih korisnika. To je ambiciozan, ali ostvariv cilj uz jasnu infrastrukturu, dostupnost i političku volju. Temeljimo ga na ravnoteži između svih oblika mobilnosti, s naglaskom na održivost, zdravlje i kvalitetu života.
Koje su tri najvažnije prilagodbe lokalnih propisa kojima namjeravate poticati razvoj biciklističkog prometa?
2. Obveza integracije biciklističkih parkirališta u nove stambene, poslovne i javne objekte.
3. Uspostava Zona 30 s prednošću za bicikliste i pješake u stambenim četvrtima, osobito oko škola i vrtića.
Također, revidirat ćemo urbanističke planove kako bi novi zahvati poticali aktivne oblike mobilnosti.
Nabrojite do pet projekata biciklističke prometne infrastrukture u Vašem gradu koje ćete implementirati kao prioritetne, navedite rokove njihove provedbe, a po mogućnosti i iznos predviđen za njihovu provedbu.
Sigurna i brza veza između trajektne luke i gradske jezgre. Ključna ruta za dnevne migracije i intermodalni promet.
2. Transverzala Stanovi – Žmirići i Tuđmanova ulica (1,8 mil. €)
Sjeverna gradska os koja povezuje obrazovne ustanove, sportske zone i stambena naselja.
3. Zelene biciklističke rute (1,2 mil. €)
Biciklističke staze kroz prirodne i rekreacijske zone, povezane s kvartovima i javnim prostorima.
4. Biciklistički prsten oko Poluotoka (500.000 €)
Kružna biciklistička ruta uz obalnu liniju povijesne jezgre. Jasno označena i fizički odvojena gdje god je moguće. Rasteretit će pješačku zonu i povezati ključne ulaze u staru jezgru.
5. Proširenje sustava javnih bicikala i izgradnja biciklističkih parkirališta (1,1 mil. €)
Obuhvaća 20 novih stanica za javne bicikle, uključujući otoke, s električnim biciklima i aplikacijskom podrškom, te natkrivena parkirališta kod škola i kampusa. Projekt donosi sigurnu, dostupnu i funkcionalnu infrastrukturu za učenike, studente i zaposlene.
Kakvi su Vaši planovi za povezivanje biciklističke infrastrukture Vašeg Grada s okolnim naseljima?
Koliko sredstava iz gradskog proračuna u eurima imate namjeru ulagati u biciklističku infrastrukturu na godišnjoj razini i koliko iznosi postotak tih izdvajanja u okviru cjelokupnog proračuna namijenjenog za prometnu infrastrukturu? Ukoliko imate namjeru povećati ulaganja u biciklističku infrastrukturu u odnosu na dosadašnja ulaganja, molimo Vas navedite o kolikom povećanju se radi.
Kako ćete unaprijediti transparentnost proračunskih prihoda i rashoda vezano za projekte biciklističkog prometa na način da ona bude vidljiva u odnosu na ulaganja u ostale oblike prometa?
Postoji li u Vašem gradu sustav javnih bicikala i koliko ima stanica? Ukoliko sustav ne postoji, imate li ga namjeru razvijati, koliko stanica imate namjeru postaviti u svom mandatu i koliko proračunskih sredstava planirate za to uložiti?
Grad također planira i nabavu određenog broja bicikala prilagođenih osobama s invaliditetom, kao dio projekta koji će se financirati iz ITU mehanizma.