Ocjena: 
Planirate li razvijati strategiju razvoja biciklističkog prometa te na koji način mislite osigurati njenu provedbu?
Kakva je raspodjela prijevoznih sredstava u postotcima koje stanovnici Vašeg grada koriste za svakodnevno prometovanje (eng. modal split) – osobni automobil/motocikl, vozilo javnog prometa (uključujući željeznicu), bicikl, pješice, te koja je Vaša ciljana raspodjela do kraja 2029. godine?
Koje su tri najvažnije prilagodbe lokalnih propisa kojima namjeravate poticati razvoj biciklističkog prometa?
1. Prioritet biciklista u prometnim planovima – izmjenom urbanističkih i prometnih pravilnika osigurat ćemo da se prilikom planiranja novih prometnica ili rekonstrukcija postojećih, biciklistička infrastruktura obavezno projektira kao ravnopravan, a ne sporedan element.
2. Uređenje zona smirenog prometa – kroz nove odluke omogućit ćemo širenje zona s ograničenjem brzine na 30 km/h u stambenim i školskim područjima, čime se povećava sigurnost biciklista i pješaka.
3. Poticaji za biciklističku mobilnost – uvest ćemo lokalne potpore za nabavu bicikala i električnih bicikala, kao i olakšice za poslovne subjekte koji osiguravaju biciklističku infrastrukturu za svoje djelatnike (npr. sigurni parking, tuševi), kroz izmjene komunalnih i poreznih propisa.
Nabrojite do pet projekata biciklističke prometne infrastrukture u Vašem gradu koje ćete implementirati kao prioritetne, navedite rokove njihove provedbe, a po mogućnosti i iznos predviđen za njihovu provedbu.
1. Izgradnja biciklističke magistrale – sjever-jug i istok-zapad Povezivanje ključnih gradskih četvrti sigurnom, neprekinutom biciklističkom stazom.
Rok: 2026. godina Iznos: ~1,5 milijuna eura
2. Rekonstrukcija glavnih prometnica s biciklističkim trakama Ugradnja zaštićenih biciklističkih traka na prometnicama s velikim brojem korisnika.
Rok: 2027. godina Iznos: ~2 milijuna eura
3. Biciklistički most preko rijeke / željezničke pruge (ovisno o lokalnoj topografiji) Ključna poveznica za sigurno kretanje biciklista bez konflikta s motornim prometom.
Rok: 2028. godina Iznos: ~2,5 milijuna eura
4. Uređenje mreže sigurnih školskih ruta za bicikliste Fokus na djecu i mlade – biciklističke rute do škola uz prateću signalizaciju i edukaciju.
Rok: 2026. godina Iznos: ~500.000 eura
5. Ugradnja pametnih biciklističkih semafora i sustava brojanja prometa Prikupljanje podataka i digitalno upravljanje biciklističkim prometom za bolje planiranje.
Rok: 2025. godina Iznos: ~300.000 eura
Svi projekti bit će financirani kombinacijom gradskog proračuna i EU fondova, uz osiguranje transparentnog praćenja napretka i uključivanje građana kroz javne konzultacije.
Kakvi su Vaši planovi za povezivanje biciklističke infrastrukture Vašeg Grada s okolnim naseljima?
Koliko sredstava iz gradskog proračuna u eurima imate namjeru ulagati u biciklističku infrastrukturu na godišnjoj razini i koliko iznosi postotak tih izdvajanja u okviru cjelokupnog proračuna namijenjenog za prometnu infrastrukturu? Ukoliko imate namjeru povećati ulaganja u biciklističku infrastrukturu u odnosu na dosadašnja ulaganja, molimo Vas navedite o kolikom povećanju se radi.
Kako ćete unaprijediti transparentnost proračunskih prihoda i rashoda vezano za projekte biciklističkog prometa na način da ona bude vidljiva u odnosu na ulaganja u ostale oblike prometa?
Postoji li u Vašem gradu sustav javnih bicikala i koliko ima stanica? Ukoliko sustav ne postoji, imate li ga namjeru razvijati, koliko stanica imate namjeru postaviti u svom mandatu i koliko proračunskih sredstava planirate za to uložiti?
Kako planirate poboljšati sustav sudjelovanja građana i udruga u prostorno-prometnom planiranju i upravljanju prometom?
1. Javne konzultacije i radionice – Redovito ćemo organizirati otvorene javne konzultacije, radionice i forumima na kojima će građani i udruge moći iznositi svoje prijedloge i komentare na planirane projekte. Ove će se aktivnosti provoditi u svim fazama – od izrade strategija do provedbe projekata.
2. Digitalne platforme za sudjelovanje – Uvest ćemo platformu putem koje građani mogu online predlagati, komentirati i glasovati o prijedlozima vezanim za prometnu infrastrukturu i urbanističke projekte. Kroz ovu platformu, udruge i građani moći će pratiti napredak i sudjelovati u donošenju odluka.
3. Savjetodavni odbori – Osnovat ćemo savjetodavni odbor koji će uključivati predstavnike građanskih udruga, strukovnih organizacija i građane. Ovaj odbor bit će aktivno uključen u proces planiranja i evaluacije prometnih politika, osiguravajući da svi interesi budu uzeti u obzir. Kroz ove mjere, građani i udruge imat će jasno definiranu ulogu u oblikovanju budućnosti grada i njegovih prometnih rješenja.
Kako planirate potaknuti građane na veće korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?
1. Razvoj sigurne infrastrukture – Kroz izgradnju i proširenje biciklističkih staza, osiguranje sigurnih parkirališta za bicikle te uvođenjem prometnih zona smirenog prometa u urbanim područjima, stvorit ćemo uvjete u kojima će bicikl biti siguran, praktičan i privlačan izbor.
2. Poticanje biciklističke kulture i edukacije – Organizirat ćemo kampanje za podizanje svijesti o prednostima biciklističkog prometa, uključujući zdravlje, smanjenje zagađenja i uštede na troškovima prijevoza. Također, u školama i zajednici provodit ćemo edukaciju o sigurnosti u prometu za bicikliste.
3. Poticaji i subvencije – Osigurati ćemo financijske poticaje za kupnju bicikala, posebno za električne bicikle, te subvencionirati troškove biciklističkih priključaka u javnom prijevozu. Također, planiramo uvesti i “biciklističke poticaje” za poslodavce koji osiguravaju biciklističku infrastrukturu za svoje zaposlenike. Kombinacija bolje infrastrukture, edukacije i financijskih poticaja pomoći će u poticanju veće uporabe bicikala, čime ćemo grad učiniti održivijim i ugodnijim za život.