Dubravka Novak, Varaždin – Ciklorejting 2025

Stranka/kandidacijska lista:
Možemo! politička platforma
 
Grad u kojem se kandidirate:
Varaždin
 

Ocjena: CikloHIT

 

Planirate li razvijati strategiju razvoja biciklističkog prometa te na koji način mislite osigurati njenu provedbu?

Uređenje biciklističkog prometa planiramo razvijati i provoditi kroz izmjenu trenutnih prometnica na kojima trenutno ne postoje biciklističke staze i biciklističke trake, a kao prvi korak bismo preuzeli primjere dobrih praksi taktičkog urbanizma iz drugih urbanih sredina koje su u kratkom roku postigle održiviji gradski promet. Jedan od naših konkretnih projekata koje planiramo provesti je sanacija pješačkog pothodnika ispod željezničke pruge u gradu, koji je u lošem stanju te trenutno nije prilagođen biciklističkom prometu. Naš je cilj je njegova obnova i pretvaranje u biciklističko-pješački pothodnik te izgradnja biciklističkih staza na tom potezu od pothodnika prema prvim postojećim stazama. Kako bi se prekinula isprekidanost i uveo kontinuitet nesmetanog biciklističkog prometovanja po samom gradu, u planu nam je proširivanje mreže biciklističkih traka i staza.
 

Kakva je raspodjela prijevoznih sredstava u postotcima koje stanovnici Vašeg grada koriste za svakodnevno prometovanje (eng. modal split) – osobni automobil/motocikl, vozilo javnog prometa (uključujući željeznicu), bicikl, pješice, te koja je Vaša ciljana raspodjela do kraja 2029. godine?

Aktualne podatke modal splita za Varaždin ne posjedujemo. Naša je pretpostavka da automobil koristi cca 65% stanovnika, javni prijevoz 1%, pješačenje oko 25 %, a bicikl cca 9%. Ciljana raspodjela do kraja 2029. je: – osobni automobil 55% – javni prijevoz 5% – pješačenje 25% – bicikl 15% Uži centar grada je zatvoren za promet motornim vozilima, ali je također i u ulicama koje se nalaze u samom centru zabranjen i promet za bicikle. Ukidanjem ove zabrane cilj nam je povećati svakodnevno sigurnije prometovanje biciklom. Velik broj građana Varaždina redovno pješači i prometuje biciklom radi same veličine grada koji je pogodan za ove vrste prometovanja, no kretanjem biciklom, gotovo bez iznimke, svi krše brojne prometne propise jer infrastruktura nije prilagođena za kontinuirano prometovanje biciklom.
 

Koje su tri najvažnije prilagodbe lokalnih propisa kojima namjeravate poticati razvoj biciklističkog prometa?

1. Donošenje odluke o ukidanju zabrane prometovanja biciklom u užem centru grada – glavni trg i okolne ulice koje vode prema trgu.
2. Uvođenje jasno označenih biciklističkih parkirnih zona na frekventnim mjestima u gradu i njihovo uvrštavanje u prometni plan grada.
 

Nabrojite do pet projekata biciklističke prometne infrastrukture u Vašem gradu koje ćete implementirati kao prioritetne, navedite rokove njihove provedbe, a po mogućnosti i iznos predviđen za njihovu provedbu.

1. Zamjena svih postojećih starih stalaka za bicikle tzv. stalcima klamericama i postavljanje novih na mjestima gdje ih trenutno nema, u prvih godinu i pola od početka mandata. – 50.000eur
2. Uvođenje do 6 većih označenih biciklističkih parkirnih zona u centru grada s natkrivenim parkirnim mjestima za bicikle, do polovine mandata. – 50.000eur
3. Uvođenje najma javnih registriranih gradskih bicikala, kojima bi se poticao biciklistički promet, a istovremeno smanjile učestale krađe privatnih bicikala građana, do kraja mandata, uz uvjet prilagodbe prometovanja za bicikliste. – potrebno je provesti detaljnije istraživanje za procjenu iznosa
4. Izgradnja novih biciklističkih staza i traka radi povezivanja isprekidane biciklističke mreže i njenog širenja – u 3 faze do kraja mandata. – 150.000eur
 

Kakvi su Vaši planovi za povezivanje biciklističke infrastrukture Vašeg Grada s okolnim naseljima?

U cilju nam je proširiti biciklističku mrežu i omogućiti sigurno prometovanje iz prigradskih naselja prema gradu. Biciklističke staze planiramo provesti do rubova prigradskih naselja kako bi se olakšalo prometovanje iz drugih naselja u grad.
 

Koliko sredstava iz gradskog proračuna u eurima imate namjeru ulagati u biciklističku infrastrukturu na godišnjoj razini i koliko iznosi postotak tih izdvajanja u okviru cjelokupnog proračuna namijenjenog za prometnu infrastrukturu? Ukoliko imate namjeru povećati ulaganja u biciklističku infrastrukturu u odnosu na dosadašnja ulaganja, molimo Vas navedite o kolikom povećanju se radi.

Iz ranije navedenih brojki za 4 planirana projekte u cijelom mandatu namjeravamo izdvojiti 250.000eur, uz to ćemo osigurati i potreban iznos za javne bicikle i druge manje radove koji se odnose na biciklističku infrastrukturu. Planiramo svakako povećati dosadašnja ulaganja.
 

Kako ćete unaprijediti transparentnost proračunskih prihoda i rashoda vezano za projekte biciklističkog prometa na način da ona bude vidljiva u odnosu na ulaganja u ostale oblike prometa?

Transparetnost nam je jedna od ključnih točaka izbornog programa i mislimo ju provoditi za sve proračunske prihode i rashode, uključujući i projekte vezane uz biciklistički promet i promet općenito. Svi troškovi bit će javno vidljivi, svi poslovi ići će u skladu s propisanim uvjetima, a dokumentacija će biti javno dostupna o svemu o čemu će se odlučivati. Provodit ćemo konzultacije s građanima kvartova i strukom prije donošenja odluka te obavezna savjetovanja s javnošću.
 

Postoji li u Vašem gradu sustav javnih bicikala i koliko ima stanica? Ukoliko sustav ne postoji, imate li ga namjeru razvijati, koliko stanica imate namjeru postaviti u svom mandatu i koliko proračunskih sredstava planirate za to uložiti?

Ne postoji. U planu nam je uvesti ovaj sustav. Za početak, u pilotnoj fazi postavili bismo između 30 i 40 stanica raspoređenih od rubova grada prema centru. Nakon faze pilota u trajanju od godine i pola išlo bi se s procjenom učinkovitosti i korištenja kako bi se procjenilo treba li povećavati ili premještati pojedine stanice. O konkretnim proračunskim sredstvima trenutno nam je teško dati dobru procjenu, ali izdvojili bismo sredastava kolilo je potrebno da se iste postave i kupe bicikli.
 

Kako planirate poboljšati sustav sudjelovanja građana i udruga u prostorno-prometnom planiranju i upravljanju prometom?

Planiramo ponovno pokrenuti vijeća mjesnih odbora, koja je aktualna vlast ukinula kako bi sami građani po kvartovima mogli sudjelovati u predlaganju potrebnih promjena, od komunalnih i prometnih, ali i drugih tema. Kroz participativno budžetiranje i godišnje konzultacije s udrugama planiramo upravljati prometom i gradom.
 

Kako planirate potaknuti građane na veće korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?

Najprije nam je cilj ukinuti zabranu prometovanja biciklom po centru te izgraditi infrastrukturu potrebnu za nesmetano i sigurno bicikliranje. Nakon postavljanja nužnih uvjeta, provodit ćemo javne kampanje kojima ćemo promicati alternativne načine prometovanja.
 

Kako osobnim primjerom podržavate korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?

Poticanjem i promicanjem održivosti kroz razne primjere. Dijeljenjem primjera dobrih praksi putem svog osobnog profila na društvenim mrežama.
Previous articleIvana Mlinar, Velika Gorica – Ciklorejting 2025
Next articleCiklorejting 2025: Evaluacija ulaganja u biciklističku infrastrukturu i održivu mobilnost u hrvatskim gradovima (2021. – 2025.)