Draženka Polović, Karlovac – Ciklorejting 2025

Stranka/kandidacijska lista:
Možemo! – SDP – Stranka umirovljenika
 
Grad u kojem se kandidirate:
Karlovac
 

Ocjena: CikloHIT

 

Planirate li razvijati strategiju razvoja biciklističkog prometa te na koji način mislite osigurati njenu provedbu?

Naravno da planiram. Naš prihvaćeni amandman na gradski proračun rezultirao je izradom Prometne studije biciklističke infrastrukture u Karlovcu, te planiramo daljnje korake proizašle iz te studije, koja je dobar temelj.
 

Kakva je raspodjela prijevoznih sredstava u postotcima koje stanovnici Vašeg grada koriste za svakodnevno prometovanje (eng. modal split) – osobni automobil/motocikl, vozilo javnog prometa (uključujući željeznicu), bicikl, pješice, te koja je Vaša ciljana raspodjela do kraja 2029. godine?

Prema izrađenoj anketi za potrebe Prometne studije 50% ispitanika najučestalije se vozi osobnim vozilom (kao vozač ili putnik), nakon toga je prijevoz biciklom s udjelom od oko 37%. Pješačenje koristi oko 11% ispitanika, dok javni prijevoz putnika koristi svega 2% sudionika. No treba napomenuti da ovi podaci nisu vjerodostojni jer je za pretpsotaviti da su korisnici bicikala imali veći interes za popuniti anketu. Ja pretpostavljam (nemam službene podatke) da automobil koristi cca 80% stanovnika, javni prijevoz 5%, pješačenje 10-tak %, a bicikl cca 5%. Ciljana raspodjela do kraja 2029. je: – osobni automobil 60% – javni prijevoz 15% – pješačenje 10% – bicikl 15%.
 

Koje su tri najvažnije prilagodbe lokalnih propisa kojima namjeravate poticati razvoj biciklističkog prometa?

– GUPom propisati obavezu projektiranja sigurnih parkirališta za bicikle i u višestambenim zgradama (a ne samo u javnim zgradama)
– veći broj parkirališta za bicikle od zahtijevanog “nagraditi” popustom na komunalni doprinos prilikom ishođenja građevinske dozvole
– propisima o komunalnom redu potaknuti uređivanje sigurnih parkirališta za bicikle i u starim zgradama i starim kvartovima, kako bi se oslobodilo stubišta i zajedničke hodnike u zgradama
 

Nabrojite do pet projekata biciklističke prometne infrastrukture u Vašem gradu koje ćete implementirati kao prioritetne, navedite rokove njihove provedbe, a po mogućnosti i iznos predviđen za njihovu provedbu.

– sigurna parkirališta za bicikle (klamerice) ispred svih gradskih tvrtki i ustanova – do 2026. – 30.000 €
– sigurna parkirališta za bicikle (klamerice) ispred svih gradskih vrtića i škola – do 2026. – 30.000 €
– projektna dokumentacija za biciklističku magistralu kojom će se povezati rubne kvartove grada sa industrijskim kompleksima na Baniji, Ilovcu, Maloj Švarči – do 2027. – 100.000 €
– projektna dokumentacija za najmanje tri pješačko – biciklistička mosta kojima će se omogućiti povezivanje postojećih i novopredviđenih biciklističkih i pješačkih prometnica – do 2028. – 180.000 €
Gore navedeni projekti mogu ići i u određenim fazama, koje mogu proizaći iz jedinstveno osmišljenog idejnog promišljanja cjelokupnog zahvata.
 
Kakvi su Vaši planovi za povezivanje biciklističke infrastrukture Vašeg Grada s okolnim naseljima?
 
To je jedan od prioriteta, prije navedena magistrala dijelom obuhvaća i okolna naselja, a u budućnosti treba infrastrukturu širiti. Smatram vrlo važnim da u svim tim planiranjima projekata komuniciramo i sa stanovništvom okolnih mjesta kako bismo odredili prioritete. Participaciju građana u odlučivanju smatram izuzetno važnom.
 

Koliko sredstava iz gradskog proračuna u eurima imate namjeru ulagati u biciklističku infrastrukturu na godišnjoj razini i koliko iznosi postotak tih izdvajanja u okviru cjelokupnog proračuna namijenjenog za prometnu infrastrukturu? Ukoliko imate namjeru povećati ulaganja u biciklističku infrastrukturu u odnosu na dosadašnja ulaganja, molimo Vas navedite o kolikom povećanju se radi.

Imamo namjeru povećati ulaganja u biciklističku infrastrukturu jer smatramo da je nužno smanjivati korištenje automobila iz nekoliko razloga (čuvanje okoliša, čuvanje resursa prostora i zelenila, zdravije načini kretanja itd), no konkretne brojike ovaj tren ne mogu precizirati.
 

Kako ćete unaprijediti transparentnost proračunskih prihoda i rashoda vezano za projekte biciklističkog prometa na način da ona bude vidljiva u odnosu na ulaganja u ostale oblike prometa?

U posebnom dijelu proračuna Upravnog odjela za gradnju i zaštitu okoliša i Upravnog odjela za prostorno uređenje formirat ćemo zaseban program naziva Planiranje odnosno Građenje biciklističke infrastrukture, na taj način moći ćemo svi pratiti planirana i ostvarena ulaganja u bike infrastrukturu
 

Postoji li u Vašem gradu sustav javnih bicikala i koliko ima stanica? Ukoliko sustav ne postoji, imate li ga namjeru razvijati, koliko stanica imate namjeru postaviti u svom mandatu i koliko proračunskih sredstava planirate za to uložiti?

Postoji sustav bicikala za najam, mislim da ima 12-13 stanica, to je privatna usluga koju grad sufinancira. Planiramo razvijati sustav, izraditi analizu isplativosti gradskog sustava bicikala za najam vs. ovog sistema sufinanciranja. Stanica ima dovoljan broj u centralnom dijelu grada, trebalo bi ih biti više izvan samog centra, no ovaj tren ne mogu o konkretnim brojikama.
 

Kako planirate poboljšati sustav sudjelovanja građana i udruga u prostorno-prometnom planiranju i upravljanju prometom?

Participacija građana u sudjelovanju i donošenju odluka naša je misija u svim segmentima djelovanja i razvoja grada. Potaknuti građane na uključivanje planiramo prije svega kroz transformaciju rada gradskih četvrti i mjesnih odbora koje želimo otvoriti građanima, njihovim idejama i prijedlozima, kritikama…
 

Kako planirate potaknuti građane na veće korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?

Ulaganjem u sigurnu biciklističku infrastrukuru, različitim akcijama koje promoviraju biciklizam, neke i u suradnji sa Sindikatom biciklista, vlastitim primjerom i uz poticanje zaposlenika gradske uprave i gradskih ustanova i tvrtki na korištenje bicikla za dolazak na posao itd.
 

Kako osobnim primjerom podržavate korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva?

Često ga koristim za odlazak u grad (stanujem u rubnom dijelu grada), a planiram tako i nastaviti.
Previous articleElvis Morina, Pula – Ciklorejting 2025
Next articleIva Rinčić, Rijeka – Ciklorejting 2025