Prošlog ljeta stupile su na snagu izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama o čemu smo ranije pisali, a dočekane su s mnogo komentara i uz veliko negodovanje biciklističke zajednice. Uz čitav niz članaka koji bicikliste stavljaju u još nepovoljniji položaj, posebno je zasmetala obveza guranja bicikla na mjestima prekida biciklističkih staza, umjesto primjene sankcije za puštanje takve infrastrukture u promet.
Zakon o sigurnosti prometa na cestama, čl. 112 (7) Vozač bicikla i osobnog prijevoznog sredstva koji se kreće biciklističkom stazom dužan je prije stupanja na kolnik ceste koju namjerava prijeći, kada biciklistička staza preko kolnika nije označena, zaustaviti bicikl ili osobno prijevozno sredstvo i gurati ga kao pješak preko obilježenog pješačkog prijelaza ili kolnika ceste.
Međutim ubrzo su se pokazale dobre strane ovakve odredbe te je povećanje sigurnosti biciklista u posljednjih nekoliko mjeseci značajno poraslo. Broj prometnih nesreća u kojima sudjeluju biciklisti u nekim je gradovima i do 40% manji u odnosu na stanje prije izmjena Zakona.
Prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova tijekom prvih šest mjeseci 2022. godine na području Policijske uprave zagrebačke dogodile su se 34 prometne nesreće u kojima su sudjelovali vozači bicikala, dok je do kraja 2022. godine evidentiran ukupni broj od 51 takvih nesreća. To je smanjenje broja prometnih nesreća u kojima sudjeluju biciklisti za 33%, što nije ostalo nezapaženo ni u susjednim državama.
Slovenija je prva država članica EU koja je usvojila takvu odredbu, po uzoru na Hrvatsku, u svojem Zakonu o pravilih cestnega prometa, a Europska biciklistička federacija uputila je dopis Europskom parlamentu da razmotri uvođenje odredbe za guranje bicikala na pješačkim prijelazima i na području cijele Europske unije.