Analiza stanja biciklističke staze na Aveniji Marina Držića
Zapadna strana avenije
Ulica na sjeveru počinje križanjem s Branimirovom. Na zapadnoj strani preko križanja nije obilježen prijelaz za bicikliste, a nije obilježen ni preko Držićeve. Prijelaz preko Držićeve je opasan jer prethodno automobili koji skreću desno jure iz Branimirove, a ne zaustavljaju se nakon paljenja zelene faze za pješake. Trajanje faze za pješake je 20 sekundi, ali to ni užurbanim hodom nije dovoljno za prijelaz preko 8 prometnih traka. Uz to, rubnici nisu spušteni cijelom širinom.
Slijedi prijelaz preko izlaza manje ulice i ulaza na parkiralište pored autobusnog kolodvora na kojem nije obilježen prijelaz za bicikliste, a obnovom asfalta nije obnovljen ni prijelaz za pješake. Staza pored tog parkirališta je široka cca 4 metra, od čega su 2 metra ustupljena taksistima i postavljeno je 7 mjesta za parkiranje automobila za osobe s invaliditetom.
Kod autobusnog kolodvora postoje prijelazi preko Držićeve na sjevernoj i južnoj strani kolodvora, te na nijednom nije obilježen prijelaz za bicikliste. U sklopu kolodvora blizu sjevernog prijelaza je prijelaz preko izlaza za taksiste koji nije obilježen ni za pješake, a rubnici su cca 5 cm.
Nakon autobusnog kolodvora slijede prijelazi preko ulaza i izlaza za autobuse koji nisu onzačeni za prijelaz biciklista, a rubnici su cca 5cm.
Slijedi prijelaz preko ceste na Držićevoj kod kućnog broja 6 koji neoznačeni za bicikliste, a rubnici su 5-10 cm. Staza je dovoljno široka za dvosmjernu biciklističku stazu.
Slijedi prijelaz preko ceste kod knjižnice Marina Držića koji nije označen ni za pješake, a rubnici su 5 – 10 cm.
Slijedi križanje s Ulicom grada Vukovara. Prijelaz je označen za bicikliste, ali rubnici nisu spušteni cijelom širinom, a koriste se i tipkala:
Nakon križanja je početak dvosmjerne staze, ali smjerovi su tako iscrtani da se iz smjera jug križanje mora obići sa svih strana kako bi nastavili put prema zapadu:
Slijedi prijelaz preko križanja neoznačen za bicikliste kod Industrijske strojarske škole. Sjeverni rubnik je spušten, a južni je 3 – 4 cm. Nakon prijelaza staza prestaje.
U nastavku se može isprobati više vrsta vozne podloge:
Staza se ponovo pojavljuje kod podhodnika na ulazu u Kruge:
Podhodnik ispod Držićeve nema kanalica.
Staza se nastavlja ispod Slavonske gdje podloga traži saniranje:
U nastavku priroda papa asfalt:
Slijedi prijelaz preko ulaza Slavonska – istok. Nema rubnika, ali nije ni označen za bicikliste. Nakon tog prijelaza je i prijelaz preko izlaza Slavonska – istok. Nema rubnika, ali postavljeni stupići služe čini se samo za ometanje biciklista:
Slijedi za pješake opasan izlaz iz podhodnika koji je riješen prekidom staze. Podhodnik nema kanalice, a na stazu izlaze koš za smeće i grmlje:
Slijedi prijelaz preko Ulice Milke Trnine koji nije označen za bicikliste i ovdje završava dvosmjerna staza, a rubnici na sredini i na sjevernoj strani su cca 5 cm:
Slijedi staza preko stajališta za autobus:
Slijedi prijelaz na ulazu u benzinsku postaju Ina. Rubnik nije spušten cijelom širinom, a staza se prekida 30 – 40 metara prije prijelaza:
Uz benzinsku postaju priroda papa asfalt:
Slijedi prijelaz preko izlaza iz benzinske postaje Ina koji nije obilježen za bicikliste, a rubnici su cca 2cm.
Staza završava dolaskom do mosta. Kanalice postoje na južnom nasipu, ali ne postoje na sjevernom. Most je širine cca 210 cm (7 stopa adidas broj 44) i ima mjesta za stazu, iako površina traži obnovu:
Istočna strana avenije
Kanalice postoje na južnom nasipu, ali ne postoje na sjevernom. Kanalica koja je među prvima postavljena je počela oksidirati:
Most je širine cca 210 cm (7 stopa adidas broj 44) i ima mjesta za stazu, iako površina traži obnovu. Na početku mosta je ulegnuta površina pa se brzo nakupi voda:
Jednosmjerna staza počinje nakon mosta:
Slijedi prijelaz preko ulaza u benzinsku postaju Ina koji nije obilježen za bicikliste i rubnici nisu spušteni cijelom širinom:
Slijedi prijelaz preko izlaza benzinske postaje Ina koji nije označen za bicikliste, rubnjaci su postojani, a prilaz je popapala priproda:
U nastavku je staza na lošem asfaltu, a obnovljeni dijelovi nisu označeni:
Slijedi prijelaz preko Ulice Milke Trnine koji nije označen za bicikliste. Kada bi bio označen tada sjeverni rubnik ne bi bio spušten cijelom širinom. Južni rubnik doseže i više od 10 cm:
Slijedi za pješake opasan izlaz iz podhodnika koji je riješen prekidom staze:
Slijedi prijelaz preko ulaza Slavonska – istok koji nije označen za bicikliste i rubnik treba spustiti cijelom širinom:
U nastavku priroda papa asfalt:
Slijedi prijelaz preko izlaza Slavonska – istok koji nije označen za bicikliste, a rubnik je cca 5 cm. Nakon ovog prijelaza staza nestaje:
Slijedi prijelaz preko ulaza Slavonska – zapad koji nije označen za bicikliste. Nepotrebno su postavljeni stupići, a rubnik na južnoj strani je cca 5 cm:
Slijedi prijelaz preko izlaza Slavonska – zapad koji nije označen za bicikliste. Rubnik ne postoji (osim starog odlomljenog komada na jednoj strani). Staza se nastavlja nakon izlaza Slavonska – zapad:
Slijedi prijelaz preko Rapske ulice koji nije označen za bicikliste, a rubnik je na krajevima i do 10 cm:
Slijedi prijelaz kod crkve koji nije označen za bicikliste s rubnikom 3 – 5 cm.
Slijedi križanje s Ulicom grada Vukovara. Prijelaz je označen za bicikliste i koriste se tipkala. Rubnik na sjevernoj strani je 2 – 5 cm, a na južnoj strani i južnom otoku se koriste rubnici “na nulu”. Rubnik na južnoj strani bi mogao biti bolje spušten:
Nakon križanja s Ulicom grada Vukovara počinje dvosmjerna staza koja završava nakon svega 20 metara, te je u nastavku znakom obilježena samo pješačka:
Slijedi konfuzno križanje na ulazu u Trg Luke Botića:
Trg Luke Botića je parkiralište:
Nakon Botićevog trga slijedi široka neoznačena staza koja se koristi kao divlje parkiralište. Slijedi ulaz na benzinsku postaju Ina koji nije označen za bicikliste. Sjeverni rubnik je razbijen, a na dijelu južnog rubnika je napravljena rampica:
Prijelaz preko Radničke je označen. Rubnik na sjevernoj strani treba spustiti cijelom širinom, a na južnoj strani je cca 2 cm. Staza se odjednom pojavljuje 5 metara prije prijelaza, a površina traži obnovu:
Do Branimirove postoji još jedan segment obnovljenog asfalta koji nije označen. Prijelaz preko Branimirove je označen za bicikliste, uz rubnike cca 2 cm. Koristi se tipkalo, a zelena faza se automobilima pali 1 – 2 sekunde ranije.
Zaključak
Na križanju s Branimirovom treba dati veću prednost zelenim fazama za nemotorizirani promet. Zapadnom stranom se može provesti dvosmjerna staza do autobusnog kolodvora i od autobusnog kolodvora do Vukovarske, te se za bicikliste trebaju označiti prijelazi preko Držićeve. Istočnom stranom se može provesti dvosmjerna staza od Branimirove do Vukovarske. Staza se može produžiti i preko mosta. Asfalt na većini mjesta zaslužuje obnovu, a upitna je kvaliteta kanalica.