Sindikat na “studijskom izletu” u Križevce!

(prvi) posjet Krizevcima

Davno smo se složili da bi bila dobra ideja, a u subotu smo je konačno i uspjeli provesti u djelo: otišli smo u posjet Križevcima i proveli dobar dio dana s dogradonačelnikom grada, g. Danijelom Šaškom.

Posjet je počeo obilaskom grada (biciklima, naravno) u kojem smo vidjeli kako izgledaju gradske prometnice i prostori, komentirali zatečeno stanje, planove, mogućnosti, kao i ograničenja s kojima se gradska uprava susreće kad nastoji rješavati probleme svojih građana. Primijetili smo da je biciklistička infrastruktura dobrim dijelom ponešto improvizirana, ali i neka osvježavajuće dobra rješenja kao što su “na nuli” upuštene rampe rubnjaka (npr. u Zagrebu je to gotovo svugdje problem za sve bicikliste, a osobito za roditelje koji voze malu djecu i sl.) i korištenje daleko kvalitetnijih i jeftinijih (crvenkasto) obojenih ploča na stazama umjesto bojanja podloge. Za razliku od naših većih gradova u kojima se automobilima često dodijeli po 3-4 trake za kretanje i još 2 za parkiranje, a onda sliježe ramenima i kaže “nažalost nema mjesta za biciklističke staze”, u Križevcima ima dosta ulica u kojima u profilu nema ničega nego dvosmjerne ceste, uskog pločnika i podjednako uskog zelenog pojasa, pa je nešto teže – iako ne i nemoguće – pronaći mjesto za biciklistički promet ako su cestovni i pješački već dosta živi.

primjeri promašaja - Križevci
Malo staza, pa prekid zbog sporedne ceste, pa 50 metara staze, pa opet prekid, sve uz šumu znakova i sve suprotno Pravilniku o biciklističkoj infrastrukturi – jedan od grubljih promašaja u Križevcima

Nakon obilaska zajedno smo sjeli i pričali o biciklističkim stazama i trakama, načinu financiranja njihovog uređivanja, raspodjeli prostora među vrstama sudionika u prometu na postojećim prometnim pravcima, o postojećim stalcima i budućim javnim biciklima. Osim toga, razgovarali smo i o nekim suptilnim, ali (u hrvatskim okvirima) zaista naprednim zahvatima koje gradska uprava razmatra kao što su izdizanje kolnika pojedinih križanja tako da bude u razini pločnika umjesto u razini kolnika kao mjera smirivanja prometa, otvaranju dvosmjernog biciklističkog prometa u nekim ulicama u kojima je danas dozvoljen isključivo jednosmjeran promet za sve vrste vozila, kao i u budućim jednosmjernim ulicama te smo uspoređivali praksu raznih hrvatskih i europskih gradova. Treba reći da ni iz pozicije gradske uprave nije lako – a nerijetko je i praktički nemoguće – provoditi neke vrste promjena, ali dojma smo da križevačka gradska uprava raspolaže pragmatičnim, dobronamjernim i tehnički upućenim ljudima s kojima bismo rado surađivali.

Dvosmjerna staza odgovarajuće širine sa zaštitnim pojasom prema cesti, propisno označen prijelaz, potpuno upušteni rubnjaci, korišten bojani kamen umjesto kliske i kratkotrajne boje - e kad bi recimo u Zagrebu htjeli učiti od križevačkih projektanata i izvođača!
Dvosmjerna staza odgovarajuće širine sa zaštitnim pojasom prema cesti, propisno označen prijelaz, potpuno upušteni rubnjaci, korišten bojani kamen umjesto kliske i kratkotrajne boje – e kad bi recimo u Zagrebu htjeli učiti od križevačkih projektanata i izvođača!

Kako smo u Križevce doputovali vlakom, izlet je zaokružen jednom ugodnom biciklističkom vožnjom natrag u Zagreb: vrijeme je bilo gotovo idealno, kraj zanimljiv, zelen i blago brežuljkast, a osim u samim Križevcima, uživali smo u atmosferi i prostorima simpatičnog centra Vrbovca i Dugog Sela koje je davno prestalo biti selo i razvoja svoj gradski identitet i smjer.

Da nam je više ovakvih dana i aktivnosti! :)

pristup Zagrebu juzno od Sesvetskog Kraljevca
Lijep pristup Zagrebu iz Sesvetskog Kraljevca, savršeno vrijeme za vožnju
Previous articleCertifikat “Prijatelj bicikliranja zaposlenika” uručen za upravnu zgradu kompanije INA d.d.
Next articleDosje “Vukovarska”