Peti susret u sklopu ciklusa “Kretanje mojim kvartom” održan je s građanima gradske četvrti Trešnjevka – jug uvečer 23. ožujka 2017. Na susretu se okupilo 30-ak sudionika – građana i članova vijeća gradske četvrti, predstavnici mjesne samouprave, ZET-a, prometne policije i medija. Zakrčenost automobilima, nedostatak parkirališnih mjesta te neodgovarajuće označena pješačka i biciklistička infrastruktura neki su od najvećih problema ove četvrti.
Susret su organizirali projektni partneri – ODRAZ – Održivi razvoj zajednice, Sindikat biciklista i Grad Zagreb u suradnji s predstavnicima Gradske četvrti Trešnjevka – jug i Mjesnim odborom Horvati – Srednjaci u okviru projekta “Dijalog o mobilnosti u Zagrebu”.
Mjesnu samoupravu zastupali su Tomislav Madžar , član Vijeća GČ Trešnjevka – jug, Marijana Hrestak, voditeljica ureda GČ Trešnjevka – jug i Mladen Matijašec, predsjednik MO Horvati – Srednjaci. U odgovorima na pitanja, komentare i prijedloge građana pridružili su im se predstavnik ZET-a Paško Đirlić i policijski službenik za preventivu u cestovnom prometu Božidar Jagušt.
Nakon uvodnih riječi Tomislava Madžara i obrazloženja predstavnika projektnog tima, riječ su dobili građani. U nastavku je pregled njihovih komentara i prijedloga popraćen danim odgovorima i obrazloženjima:
Kretanje biciklom
- Primjedbe na ponašanje biciklista – prijelazi preko pješačke zebre bez smanjenja brzine – potrebna je edukacija biciklista
Udruga Sindikat biciklista: Udruga može isključivo davati savjete i organizirati edukacije i druge akcije u tom cilju što se redovito i provode. Nakon višegodišnjeg prekida sustavne edukacije biciklista potrebno je uložiti dodatni napor kako bi se svi sudionici u prometu ponašali odgovorno i tolerantno
MUP: neodgovarajuća infrastruktura dovodi do sukoba pješaka i biciklista.
- Neprikladan odnos biciklističke staze i pješačke zebre na križanju Ulice Hrvatskog sokola i Horvaćanske ceste
- Biciklistička infrastruktura se označava ekološki neprihvatljivim materijalima
- Uz OŠ Ivana Meštrovića nedostaje parking za bicikle
- Biciklistička staza do ŠRC Jarun u dvije razine ometa kretanje slijepih i slabovidnih osoba
Kretanje pješaka
- Pješački prijelaz preko Selske uz križanje s Horvaćanskom nije moguće prijeći bez prekida kretanja, a pješački otok na sredini prometnice je preuzak
- Prijelaz Zagrebačke iz Ulice Srednjaci – predugi intervali semafora
Promet u mirovanju
- Općenito, nedostaju parkirna mjesta
- Sjeverni pločnik u ulici Vincenta iz Kastva zakrčen je parkiranim automobilima
Odgovor: planiran je parking s južne strane
- Problem parkiranja u naselju Gredice
Prijedlog: prenamjena preširokog pločnika u parkiralište – u ovom se trenutku kažnjavaju vozači koji tamo parkiraju motorna vozila, jer se radi o biciklističkoj infrastrukturi
- Problem je parkiranje na ulicama što smanjuje protočnost prometa; prijedlog: izgradnja montažnih platformi za parkiranje
Mjesni odbor: parkiralište u Ulici Braće Domany stavljeno je u funkciju s 200 parkirnih mjesta - Uz Jarunsku nema parkinga za građane; jedino parkiralište dano je na upravljanje SRC Mladost i većim dijelom godine je prazno.
- Uz Ulicu Marijana Haberlea pločnici su široki, ali nema parkinga za stanare; naplaćuju se kazne (Haberleova 10 – nema ni jedno parking mjesto)
Mjesni odbor: Gradonačelnik Bandić je upoznat s problemom, dogovor nije postignut, predloženo je uvođenje godišnjih parkirnih karata što je MO u nekoliko navrata odbio. - Problem parkiranja preko hidranta – potrebno postaviti fizičke barijere
- Potrebno je promijeniti paradigmu “auti pod prozore”
- U Srednjacima su ulice uske, nedostaju parkirališta; ulice bi trebalo osloboditi za pješački i biciklistički promet
- Nedostaju parkirališta za roditelje uz škole
Javni prijevoz
- Autobusno stajalište Selska Horvaćanska cesta (linija 109) nije opremljeno nadstrešnicom.
ZET: Nadstrešnice postavlja Grad Zagreb na inicijativu mjesnih odbora - Na određenim tramvajskim stajalištima nedostaju displeji
ZET: Na području Grada Zagreba postavljeno je 150 displeja (najfrekventnija stajališta). Mreža ZET-a ima 260 tramvajskih i 2000 autobusnih stajališta. U planu je nabavka novih uređaja, postavljaju se postupno. - Potrebna je sinkronizacija tramvajskog prometa, razmaci su neujednačeni, često se događa da linije tramvaja 5 i 17 idu jedna za drugom)
ZET: slijed je svakih 4,5 min, zbog duljine trasa se događaju odstupanja. - Tri stanice na jednom raskršću – Jadranski most / Horvaćanska – nepraktično. Planira li se uvođenje direktne tramvajske linije na relaciji Trešnjevka jug – Novi Zagreb? Je li moguće tramvajsku liniju br. 7 produžiti od Savskog okretišta do Jaruna?
ZET: Prometno diskutabilno, ZET redovito provodi brojanje prometa. Ukoliko postoji potreba, građani mogu postaviti zahtjev preko mjesnih odbora.
Sigurnost kretanja
- Neprikladno postavljeni kontejneri smanjuju preglednost na raskrižjima, što je čest slučaj (primjer: (Ulice Božidara Rašice / Marijana Haberlea, Ožujska i Travanjska / Horvaćanska i dr.)
- Nedostaju nogostup i zebra na spoju Lipanjske ulice s Ulicom Hrvatskog sokola
- Nema signalizacije za školu I. Meštrovića na Hrgovićima; nedostaje i rampa za invalide
MUP: Izvršen je komisijski očevid, potrebno je hitno uređenje prijelaza što je i zatraženo od Grada. - Zebra na ulazu u Jarun je neupotrebljiva – pješaci su usmjereni na biciklističku stazu na desnoj strani, a lijeva strana je blokirana kontejnerima.
- Uz tramvajsko okretište u Vrbanima i šetalište za pse stoje otvoreni šahtovi uništeni ralicom još 2012. godine.
Mjesni odbor: bit će obaviještena Vodoopskrba i odvodnja te poslani komunalni redari.
Uređenje i održavanje javnih prostora
- Neredovito čišćenje odvodnih kanala
Ured za mjesnu samoupravu: ovo će pitanje biti 30. ožujka postavljeno na sastanku Vijeća gradske četvrti
Održavanje okoliša škole, kretanje invalida, parkiralište za bicikle.
Ostalo
- Izgradnja nove tramvajske pruge / poveznice s Črnomercem. Planira li se uz novu prugu prometnica?
ZET: Tramvajska infrastruktura na relaciji Fallerovo šetalište – Horvaćanska cesta je u planu, trasa je definirana GUP-om. Realizacija je u ingerenciji Grada Zagreba.
Gradska četvrt: uz novu tramvajsku prugu planirana je šesterotračna prometnica s parkirnim mjestima - Je li u planu nastavak tramvajske infrastrukture do Sveučilišne bolnice?
ZET: da - U Vrbanima nema ambulante.
- Nedostaje i dom umirovljenika i policijska postaja.
- kakva je procedura s postavljenim pitanjima -loše iskustvo, na postavljena nisu dobiveni odgovori (primjer: uređenje parkirnih mjesta za motocikle)
Ured za mjesnu samoupravu: Predstavnik suvlasnika mora postaviti zahtjev. Potrebno je kontaktirati predstavnike mjesnog odbora ili direktno gradsku četvrt (Park stara Trešnjevka)
Okupljene građane zanimalo je šalju li se podaci s interaktivne karte Sindikata biciklista mjesnoj samoupravi. Upućen je apel da to bude stalna praksa. Postavljeno je pitanje utječu li komentari građana na donošenje odluka o prometu. Goran Lampelj iz udruge Sindikat biciklista izvijestio je da odluke o biciklističkoj infrastrukturi donosi Grad Zagreb.
Galerija slika s događanja dostupna je OVDJE.