Sindikat biciklista, udruga osnovana sredinom 2011. god. s ciljem zagovaranja poboljšanja uvjeta za korištenje bicikla kao efikasnog, održivog i zdravog prijevoznog sredstva, u sklopu jedne od svojih prvih aktivnosti, provela je krajem iste godine analizu postojećeg stanja sjevernog nogostupa Ulice grada Vukovara od Savske ceste do Heinzelove ulice.
U prometnom smislu, ova je gradska prometnica duljine cca 5,5 km jedan od glavnih magistralnih pravaca u smjeru zapad-istok, kako za motorizirani i tramvajski promet, tako i za biciklistički i pješački.
Njezin središnji položaj u mreži gradskih ulica starog Zagreba sjeverno od Save kao i dimenzije poprečnog profila, odličan su preduvjet za oblikovanje magistralne biciklističke prometnice. S porastom udjela biciklista u prometu koji primjećujemo u posljednjih desetak godina, očigledan je i sve veći broj građana koji upravo Vukovarsku ulicu koriste u svojim (svako)dnevnim migracijama (brojač bicikala postavljen 2014. god. u blizini zgrade Gradskog poglavarstva pokazuje jednosmjerni dnevni promet veći od 2.000 u ljetnim mjesecima).
Potrebe građana na biciklu odavno su nadmašile skromne, a mjestimično i zabrinjavajuće loše karakteristike postojeće biciklističke infrastrukture duž cijele ulice u koju Grad, osim na prerijetko osvježavanje boje žutih, a pune dvije godine nakon stupanja na snagu Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi i označavanje prvih bijelih crta, te nekolicine biciklističkih prijelaza na križanjima, predugo nije gotovo ništa ulagao.
Generalno stanje staze na sjevernom nogostupu obilježava zapuštenost asfaltne podloge koja, osim dionica kod zgrade MUP-a i Konzuma na Donjim Sveticama nije obnavljana više od desetljeća, neodržavana horizontalna signalizacija, neusklađenost vertikalne i horizontalne signalizacije, neoznačeni prijelazi za bicikliste na križanjima, visoki ili nedovoljno spušteni rubnjaci, nedosljednost u određivanju smjerova (staza se nekoliko puta mijenja iz dvosmjerne u jednosmjernu bez mogućnosti legalnog uključivanja u ostatak prometne mreže ondje gdje smjer kretanja prestaje), isprekidanost terasama ugostiteljskih objekata, parkiralištima ili jednostavno nestankom žute crte.
Na južnoj strani ulice stanje biciklističke infrastrukture još je gore: više je prepreka i prekida, širina nogostupa na kojem su označene staze je manja, zaštitni zeleni pojas prema kolniku je manji ili ga uopće nema te ne postoji kontinuitet kretanja, stoga velik broj biciklista za vožnju u smjeru istoka koristi sjeverni nogostup.
U pregledu koji slijedi slikom ćemo dočarati “razvoj” ove važne biciklističke prometnice u posljednjih nekoliko godina.
Niz parova fotografija u nastavku prikazuje usporedbu stanja infrastrukture 2011. i 2018. god. na pojedinim lokacijama.
Za lokacije koje slijede ne postoji usporedni prikaz između stanja 2011. i 2018. god., no prilažemo ih kao ilustraciju lošeg stanja do samog kraja promatrane ulice, odnosno do početka Ulice Grada Gospića.
Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.
Neophodni kolačići
Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.
Ukoliko onemogućite ovaj kolačić, mi nećemo moći spremiti vaše postavke. To znači da ćete prilikom svake posjete morati odobriti ili blokirati kolačiće.
Kolačići trećih strana
Ova web stranica koristi Google Analytics za prikupljanje anonimnih informacija kao što su broj posjetitelja na stranicu i najpopularnije stranice.
Omogućivanjem ovog kolačića pomažete nam u poboljšanju naše web stranice.
Najprije omogućite Neophodne kolačiće kako bismo mogli spremiti vaše postavke!