Zakoni, strategije, pravilnici

Zakoni, strategije, pravilnici

Na biciklistički promet utječu odredbe koje se protežu kroz najrazličitije propise. Pratimo nacionalne zakone, pravilnike, norme, akcijske planove i strategije, lokalne uredbe, prostorne planove i odluke. Uključujemo se u javne rasprave i savjetovanja, predlažemo izmjene i dopune kako bi iskoristili svaku priliku za postupna poboljšanja stanja na terenu.

Generalni urbanistički plan Grada Zagreba

Sudjelovali smo u javnoj raspravi o izmjenama GUP-a Zagreba u lipnju 2014. godine. Predložili smo niz rješenja kojima bi se osigurala veća kvaliteta biciklističke infrastrukture u gradu i manje rasipao gradski novac na cestovne projekte koji potiču daljnji rast automobilskog prometa u gradu. Predložili smo garaže izvan centra, uvođenje standarda o parkiralištima za bicikle uz javne ustanove kao i niz drugih manjih izmjena ovog važnog dokumenta.

Zakon o sigurnosti prometa na cestama

Zajedno s Hrvatskim biciklističkim savezom sastavili smo opsežan elaborat u kojem smo analizirali postojeći Zakon i uz detaljne argumente predložili niz izmjena.

 

Zakon o sigurnosti prometa na cestama

Nacionalni Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi

Sudjelovali smo u javnoj raspravi o novom Pravilniku o uvjetima za projektiranje i izgradnju biciklističke infrastrukture na cestama. Predali smo gotovo stotinu primjedbi i prijedloga izmjena i željno iščekujemo njegovu objavu.

 

Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi

Nacionalna strategija razvoja prometa 2014.-2030.

Uz konzultacije s biciklističkim organizacijama iz Osijeka (BikeMyDay) i Varaždina sudjelovali smo na javnom savjetovanju o nacionalnoj prometnoj strategiji. U segmentu konkretnih mjera predložili smo i niz zajedničkih prijedloga dopuna, od čega je jedan dio i usvojen.

Kretanje bicikala u pješačkoj zoni u Zagrebu

Sastavili smo prijedlog izmjena zagrebačkog propisa kojim se zabranjuje kretanje biciklima u pješačkoj zoni u središtu grada. Po našem prijedlogu, bicikli bi se smjeli kretati pod jednakim uvjetima kao sada dostavna vozila, ali uz posebna ograničenja i dužan oprez prema pješacima.

Sažeta načela i standardi izgradnje biciklističke infrastrukture

Sastavili smo smjernice i načela izgradnje biciklističke infrastrukture u gradovima, namijenjene prije svega prometnim službama Grada Zagreba. Čak i u nedostatku nacionalnih propisa, držeći se ovih smjernica može se napraviti puno dobroga, a izbjeći puno nepotrebnih i štetnih poteza u prometnim projektima.

Vezani članci

POZIV VOZAČICAMA I VOZAČIMA BICIKALA NA SUDJELOVANJE U E-SAVJETOVANJU DO 7. KOLOVOZA 2021.! KONKRETNE PRIMJEDBE I PRIJEDLOZI NALAZE SE U PRILOGU NA KRAJU OVOG TEKSTA. Ministarstvo...

Povodom prometne nesreće od nedjelje 20. lipnja 2021. u kojoj su na Zagrebačkoj aveniji smrtno stradali motociklist i biciklist bilo je više medijskih osvrta...

Kako bi se olakšao start i pedaliranje svima koji sada počinju (ili bi se za to mogli odlučiti), Sindikat biciklista je u sklopu projekta...

U posljednjih nekoliko godina na mail adresu Sindikata biciklista pristigao je velik broj pritužbi građana koji su slično počinjali: “dijete mi je na biciklističkoj...

Ministarstvo unutarnjih poslova uputilo je u rujnu u javno savjetovanje Obrazac prethodne procjene za nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama zakona o sigurnosti...