Zakoni, strategije, pravilnici

Zakoni, strategije, pravilnici

Na biciklistički promet utječu odredbe koje se protežu kroz najrazličitije propise. Pratimo nacionalne zakone, pravilnike, norme, akcijske planove i strategije, lokalne uredbe, prostorne planove i odluke. Uključujemo se u javne rasprave i savjetovanja, predlažemo izmjene i dopune kako bi iskoristili svaku priliku za postupna poboljšanja stanja na terenu.

Generalni urbanistički plan Grada Zagreba

Sudjelovali smo u javnoj raspravi o izmjenama GUP-a Zagreba u lipnju 2014. godine. Predložili smo niz rješenja kojima bi se osigurala veća kvaliteta biciklističke infrastrukture u gradu i manje rasipao gradski novac na cestovne projekte koji potiču daljnji rast automobilskog prometa u gradu. Predložili smo garaže izvan centra, uvođenje standarda o parkiralištima za bicikle uz javne ustanove kao i niz drugih manjih izmjena ovog važnog dokumenta.

Zakon o sigurnosti prometa na cestama

Zajedno s Hrvatskim biciklističkim savezom sastavili smo opsežan elaborat u kojem smo analizirali postojeći Zakon i uz detaljne argumente predložili niz izmjena.

 

Zakon o sigurnosti prometa na cestama

Nacionalni Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi

Sudjelovali smo u javnoj raspravi o novom Pravilniku o uvjetima za projektiranje i izgradnju biciklističke infrastrukture na cestama. Predali smo gotovo stotinu primjedbi i prijedloga izmjena i željno iščekujemo njegovu objavu.

 

Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi

Nacionalna strategija razvoja prometa 2014.-2030.

Uz konzultacije s biciklističkim organizacijama iz Osijeka (BikeMyDay) i Varaždina sudjelovali smo na javnom savjetovanju o nacionalnoj prometnoj strategiji. U segmentu konkretnih mjera predložili smo i niz zajedničkih prijedloga dopuna, od čega je jedan dio i usvojen.

Kretanje bicikala u pješačkoj zoni u Zagrebu

Sastavili smo prijedlog izmjena zagrebačkog propisa kojim se zabranjuje kretanje biciklima u pješačkoj zoni u središtu grada. Po našem prijedlogu, bicikli bi se smjeli kretati pod jednakim uvjetima kao sada dostavna vozila, ali uz posebna ograničenja i dužan oprez prema pješacima.

Sažeta načela i standardi izgradnje biciklističke infrastrukture

Sastavili smo smjernice i načela izgradnje biciklističke infrastrukture u gradovima, namijenjene prije svega prometnim službama Grada Zagreba. Čak i u nedostatku nacionalnih propisa, držeći se ovih smjernica može se napraviti puno dobroga, a izbjeći puno nepotrebnih i štetnih poteza u prometnim projektima.

Vezani članci

U nedjelju, 27.10., biciklisti su ispred muzeja Mimara započeli svoju prosvjednu vožnju gradom pod nazivom “Kako propisno voziti po nepropisnoj infrastrukturi”. Više od 600...

U srijedu, 22. 5. u 18 sati u DOMu održive mobilnosti (Ribnjak 3) predstavit ćemo svoje trenutačne aktivnosti svim zainteresiranima te mogućnosti volonterskog uključivanja...

U Domu održive mobilnosti, Ribnjak 3, Dario Oršić je 24. listopada 2018. godine održao predavanje s naslovom "Prostorna analiza biciklističkih prometnica u Zagrebu". Početkom godine...

U petak 27. listopada, u Hrvatskom Saboru izglasane su izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koje se primarno provode radi usklađenja s direktivama...

Od 7. travnja na snagu je stupio prvi hrvatski Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi. Pravilnik je donesen punih 15 mjeseci nakon završetka javne rasprave na...