Male komunalne akcije

Male komunalne akcije

Što su male komunalne akcije (MKA)? MKA su najvažniji alat gradskih četvrti za zadovoljavanje lokalnih komunalnih potreba: popravke i izgradnju manjih objekata, staza i putova, uređenje parkova, rasvjete i odvodnje, popravke cesta, opremanje igrališta i slično. Polazi se od toga da vijeća gradskih četvrti bolje poznaju svoje lokalne potrebe nego središnja gradska uprava koja brine o cijelom gradu pa se na taj način građanima donekle omogućava da sudjeluju u poboljšanju svojih četvrti. Radovi kojima se realiziraju MKA financiraju se sredstvima koja se gradskim četvrtima osiguravaju u gradskom proračunu.

Vijeća gradskih četvrti donose godišnje planove MKA-ova na osnovi popisa različitih potreba na područjima gradskih četvrti i vlastitih procjena prioriteta tih potreba, poštujući pritom prijedloge vijeća mjesnih odbora i prijedloge građana.

Budući da se gotovo svaka obnova ili rekonstrukcija javnih gradskih površina (cesta, nogostupa, parkova) može iskoristiti za poboljšanje uvjeta za vožnju bicikla, odlučili smo koristiti i MKA-ove kao alat kojim nastojimo podići razinu kvalitete zagrebačke biciklističke infrastrukture. Pri tome uvijek nastojimo da poboljšanje doživljaja vožnje bicikla ne dolazi na štetu pješaka, nasuprot uobičajenoj dosadašnjoj gradskoj praksi.

Prvi val prijedloga koje smo uputili uputili smo krajem 2013. godine za uvrštenje u plan MKA-ova za 2014. godinu i obuhvatili smo nekoliko gradskih četvrti..

Gradska četvrt Sažetak prijedloga
Maksimir uvođenje “zone 30” osim na nekoliko glavnih prometnica; uređenje bic. staze uključujući prijelaze križanja južnom stranom Maksimirske; pomicanje staze iza tramvajskih stanica
Novi Zagreb – istok Staza na av. R. Njemačke s obje strane željezničkog nadvožnjaka; staza na av. V. Holjevca od Mosta slobode do Islandske ulice; staze na Tomljanićevoj i okolnim ulicama; 15 rampi na ulazima pothodnika i pristupu mostovima; staza za protusmjer u Miškininoj; uvođenje “zona 30” unutar svih 7 kvartova
Peščenica – Žitnjak uvođenje “zona 30” osim na glavnim prometnicama; označavanje bic. prijelaza, spuštanje rubnika i uklanjanje prepreka na Heinzlovoj i Vukovarskoj; spajanje Bužanove na Heinzlovu; uređivanje dvosmjerne bic. staze Zvonimirovom i Budakovom od Heinzlove do Branimirove; uređenje dvosmjerne bic. staze i pripadnih prijelaza duž Branimirove, u zavoju na početku ulice Grada Gospića i na Servisno-industrijskoj cesti;
Trešnjevka – jug uvođenje “zona 30” unutar svih 7 kvartova; spajanje segmenata bic. staza, postavljanje znakova “biciklisti na cesti” i spuštanje rubnika na Zagrebačkoj i Ljubljanskoj av., Selskoj, Horvaćanskoj, Matetićevoj i Jarunskoj; označavanje staze na Selskoj od Zagrebačke av. do Savske, na Jarunskoj pri račvanju Jarunske obale; uređivanje prolaza ispod Jadranskog mosta; uređivanje dvosmjerne staze uz nasip potoka Črnomerec zapadno od Braće Domany; uklanjanje opasnih stupića na Zagrebačkoj av.
Trnje uvođenje “zona 30” osim na glavnim prometnicama; obnova bic. staze sjevernom stranom Vukovarske od Savske do Miramarske i od Držićeve do Heinzlove, s označenim prijelazima preko križanja i uredno spuštenim rubnjacima i to u oba smjera; uređenje dvosmjerne bic. staze južnom stranom Vukovarske od Savske do Miškine; premještanje rasvjetnih stupova da se napravi mjesta za dvosmjernu stazu kod Palače pravde; uređenje dvosmjerne bic. staze istočno od Palače pravde i kod nebodera Chromos; postavljanje znaka “biciklisti na cesti” i uspornika na Trnjanskoj; označavanje dvosmjernih bic. prijelaza kod Olipske, Radničke i Strojarske; uređenje dvosmjerne bic. staze istočnom stranom Miramarske do podvožnjaka; urediti dvosmjerne bic. prijelaze na sve 4 strane križanja Savske i Zagrebačke av. i povezati s bic. stazama; postavljanje rampi na stepeništima Mosta slobode; obnoviti asfalt na Koturaškoj, približiti rasvjetne stupove i urediti odvodnju vode