Hoćemo li do proljeća imati biciklističku magistralu?

    Danas smo se sastali s gradonačelnikom i relevantnim osobama za promet u gradu kako bi izrazili svoje nezadovoljstvo dosada učinjenim po pitanju biciklističke infrastrukture te kako bi predstavili naš prijedlog 6,7 km duge dvosmjerne biciklističke magistrale kroz centar grada koja bi spajala Trg Francuske republike i Maksimir. Bila bi dobrim dijelom projektirana tako da je odvojena i od pješaka i od automobila.

    Na naše veliko iznenađenje s obzirom na dosadašnju suradnju i bez previše uvjeravanja, g. gradonačelnik se složio i dao naredbu da se projekt i izvede. Ako sve bude po planu, u idućih tjedan dana trebali bismo s njima izaći i snimiti cijelu trasu a potom i odrediti timeline za izradu projekta.

    Osim što su nam obećali magistralu, obećali su izdvojiti novce i za Bicycle Master plan! Nadamo se da bi ovo moglo označiti početak nove biciklističke ere kod nas sa stazama kojima se biciklisti mogu pristojno služiti. Ako (opet) ne bude bilo ničega od obećanja, već smo dovoljno iskusni da znamo dići frku. Živi bili pa vidjeli!

    Za one koje žele znati više, evo skraćene verzije prijedloga i par crteža rješenja za Deželićevu ulicu od naše vrijedne sekcije za infrastrukturu. Pozivamo sve urbaniste, prometne stručnjake, arhitekte i sve koji žele aktivno doprinijeti realizaciji projekta da nam se jave sa svojim idejama!

    ” Tzv. biciklistička magistrala Trg Franje Tuđmana – Maksimir prolazila bi dionicama na kojima automobilski promet nije gust te postoji mogućnost preraspodjele cestovnog prostora i/ili dijeljenja kolnika s automobilima. Magistrala bi se većinom sastojala od široke, kvalitetne, dvosmjerne biciklističke trake, a mjesto za nju bilo bi dobiveno oduzimanjem jedne kolničke trake automobilima. Naša mjerenja, kao i procjene Prometnog fakulteta pokazuju da to ne bi narušilo protočnost automobilskog prometa, dok bi uvelike poboljšala protočnost biciklističkog prometa. Važnije od toga, sigurni smo da bi takva brza biciklistička magistrala signalizirala ozbiljnu namjeru Grada Zagreba da se potakne biciklistički promet u svrhu smanjivanja gužvi u gradu.

    Magistrala ukupne duljine 6,7 km sastoji se od rute:

    Trg Franje Tuđmana – prilaz Đure Deželića – Trg maršala Tita – Masarykova ulica – Ulica Nikole Tesle – Amruševa ulica – Palmotićeva ulica – Ulica Nikole Jurišića – Martićeva ulica – Rakovčeva ulica – Štoosova ulica – Harambašićeva ulica – Ružmarinka ulica – Svetice – Maksimirska cesta”