2 godine djelovanja ZG cycle unit-a

    Povodom 2. rođendana Radne skupine za razvoj i implementaciju biciklističkog prometa i cikloturizma Grada Zagreba poslali smo par osnovnih pitanja u gradsku upravu s ciljem objave podataka građanima i transparentnosti rada ZG cycle unit-a.  Nadamo se da će ovi osnovni traženi podaci naći put do građana odnosno onih čiji se novac koristi za sve prostorno-prometne projekte Grada Zagreba.

    Dopis prenosimo u cjelosti

    Upit o aktivnostima ZGCU i razvoju biciklističkog prometa u Gradu Zagrebu

    Poštovani ZG Cycle Unit,

    Zahvaljujemo Vam na pozivu na ovogodišnje sastanke uoči 1. nacionalne kampanje “Biciklom na posao” kao i obavještavanju o promjeni prakse planiranja i izvršavanja radova na biciklističkoj infrastrukturi nakon stupanja na snagu Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi – dokument koji smo i mi i vi s nestrpljenjem čekali kako bi se kvaliteta biciklističke infrastrukture u Zagrebu promijenila.

    S obzirom da ćemo javnost početkom Tjedna mobilnosti obavijestiti o ovogodišnjim novostima i stanju u razvoju biciklističkog prometa u Gradu Zagrebu zamolili bismo Vas odgovore na sljedeća pitanja:

    1) S obzirom da je skoro godinu dana prošlo od objave  odluke kojom je biciklistima dopušteno kretanje u pješačkim zonama u Zagrebu (Službeni glasnik Grada zagreb, 21/15) zanima nas kada će biti postavljena vertikalna i horizontalna signalizacija koja će na to upozoravati motorna vozila koja se kreću neprilagođenim i nedopuštenim brzinama u pješačkim zonama? Svrha postavljanja je da se izbjegnu potencijalne prometne nesreće i daljnje ugrožavanje svih sudionika u prometu (pr. kretanje pješaka i biciklista u ulici Nikole Tesle  u smjeru zapada u trenutku kada se motorna vozila s dopuštenjem kreću u suprotnom smjeru).

    2) Koliko je kilometara novih i rekonstruiranih staza i u kojim ulicama pušteno u promet nakon stupanja na snagu Pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi?

    3) S obzirom da su podaci glavni preduvjet planiranja prometa (brojanja prometa i dr.) zanima nas kada će građani Zagreba osim s podacima s jedne lokacije (Vukovarska) biti upoznati s podacima mobilnih brojača biciklističkog prometa koji prikupljaju informacije o prolascima unazad dvije godine?

    4) U kojoj fazi je Greenway projekt? Koji je predviđeni datum početka rada na biciklističkoj infrastrukturi unutar tog projekta? Jesu li određeni izvori financiranja i koliko će Grad Zagreb iz proračuna osigurati za gradnju infrastrukture?

    6) Planira se li izgradnja biciklističke infrastrukture i omogućavanje legalnog prilaza biciklima rekreativnim zonama u Gradu Zagrebu kao što je park Maksimir i kada? Postoji li idejni projekt?

    7) Koliko je sredstava u 2016. godini uloženo u biciklističku infrastrukturu za prometovanje?

    8) Koji su razlozi prekidanja projekta Biciklom na Autobus, odnosno prekidanja realizacije projekta iz pilot faze u trajnu fazu?

    9) Od odluke o proglašenju usluge prijevoza javnim biciklima komunalnom djelatnošću gradskog značaja (Službeni glasnik Grada Zagreba, 6/16) prošlo je 130 dana. U medijskoj objabi gradonačelnika i suradnika naznačeno je da će u roku 90 dana biti poznati detalji funkcioniranja i financiranja budućeg sustava javnih bicikala u Zagrebu. Zašto je rok probijen te kada će se znati traženi detalji?

    Smatramo da je Europski tjedan mobilnosti jedini trenutak kada politička struktura i mediji daju posebnu pažnju ovakvim pitanjima pa smatramo važnim da ta pitanja ne budu ignorirana.

    Unaprijed zahvaljujemo na odgovorima!

    Udruga “Sindikat biciklista”